div id='header-inner'>

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2012Papar semua
Tidak solat punca utama cerai

Apa komen korang???  Bagiku memang tepat sekali.. nak dirikan masjid kena la dirikan tiangnye dulu ea dak..  Ni juga peringatan kepada ku dan juga utk semua.. terutama anak2 muda sekarang.. nak bercinta bagai nak r…

30 Ogos Menggamit Memory

Huh...melepaskan penat balik kerja.. Ingat nak coret semalam.. Tapi semalam ku tak sihat.. Sakit satu badan.. Ni tgh rehat jap...de la rasa nak katakan sesuatu... Hari tanggal 30 Ogos.. Memang kenangan yg memang akan terpahat ke…

Doa untuk elak keguguran

Lepas naik cuti raya, beberapa berita yang ku dengar di tempat kerja.. semuanya berita yang menyedihkan.. Berita keguguran kandungan.. dua orang rakan sekerja yang baru je dapat berita waktu bulan puasa, menerima berita kegugura…

Air Tangan Suami

Hari ni dah raya ke berapa ek.. haha.. aku dah hilang ingatan jap bila dah nak masuk keje.. tak ingat dah nak cuti semua.. pikirkan keje2 yang tertangguh sebab cuti dan raya sakan... cadangnye ari ni, nak smbung beraya area KL p…

Pantang larang bagi penghidap asma...

Dah pepagi ni baru saja ku tidokan faiqah.   boleh palk dia terbangun... Ku plak pe lagi...de idea nk coret blog ku yg x seberapa nih... Ada org tnya... Org asma kena pntg pe eh... Aku nak share la sikit pantang larang bagi peng…

Duit Raya: Alahai Kedekutnye,,,

salam raya keempat.. aku masih di rumah.. nak berjalan beraya xde mood sangat sebabnya, asal petang je hujan kat Johor ni/.. musim dah tak menentu. nak masuk musim tengkujuh dah..  Semalam, dok sesaja, mengira duit raya Faiq…

Raya kedua-Lepak di rumah je

Baru balik dari kampung... Terasa penat pulak sebabnya hidungku diserang selsema + resdung la... Adoi.. Menyengat ke kepala... Terus balik rumah di bandar tenggara tanpa singgah di mana2... Suamiku pun penat... Mak mentua pun sa…

Raya pertama sebagai menantu

Salam Aidilfitri semua... Tahun ni daku beraya di kampung suami.. Di Johor... Sebab tahun lepas dah raya merangkap berpantang sekali di kampungku di Kedah.. Kami balik raya awal lagi... Tapi singgap di rumah sendiri di Bandar T…

10 Sikap 'TERLALU' harus dihindari dalam perhubungan

Sikap ‘terlalu’ ini sangat berbahaya dalam perhubungan sekiranya tidak dikawal. Ia mungkin dapat menjejaskan hubungan yang harmonis  atau menjadi penyebab pertengkaran yang berulang pada sesebuah hubungan. Oleh itu lebih baik k…

Fungsi Otak Kiri

Sebelum ni ku de kongsikan fungsi otak kanan kan, sekarang jom baca fakta pasal otak kiri plak..    Otak kita ada dua bahagian, otak kiri dan otak kanan. Otak kiri mengawal bahagian kanan badan manakala otak kanan pula …

FUNGSI OTAK KANAN

Otak kanan berfungsi mengawal segala apa yang berkaitan dengan hal-hal kreatif. Jika Anda berjumpa dengan seorang yang pada pandangan Anda amat kreatif, orang itu sebenarnya lebih banyak menggunakan otak kanan. Fungsi otak…

16 Tanda Ego

Sedikit sangat orang yang memiliki sifat ego, yang dia menyedari bahawa dirinya memiliki sifat keji tersebut. Natijah tidak menyedari adanya ego itulah maka tercetus berbagai perselisihan dan sengketa di dalam masyarakat. In…

Menu Unik di bulan Ramadhan

Sebelum nak mandikan Faiqah... ku nak update blog dulu.. pastu nak kemas umah bersama faiqah.. (erkk.. blh ke kemas umah dgn si mek ni.. hehee.. tgk ajelah.. ) Bulan Ramadhan, aku teringat menu wajib buat juadah berbuka yg m…

6 Wanita Malang

6 Jenis Wanita Malang "Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang Ananah, yang Mananah, dan yang Hananah, dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah, yang Baraqah dan yang Syadaqah." Wanita Ananah…

Isteri Solehah

①     Isteri yg sentiasa mencintai & menghormati keluarga suaminga spt mana dia menghormati dan menyayangi keluarganya sendiri. ②     Isteri yg sentiasa menjaga aurat drpd pndgn yg bukan mahramnya dan pandangan matanya sen…

Kenangan Ramadhan zaman dolu-dolu

Baru selesai kelas waktu awl... hari ni Jumaat tak terasa cepatnye kelas berlalu sbbnya waktu yg pendek.. g sekolah pun 3 jam je.. Masa dok perati budak2 salin nota.. tetiba teringat zaman kanak-kanakku pabila tibanya bulan posa…

Resepi baru: Manok Pansoh

Sebelum masuk dapur.. masuk blog dulu update... rasa nak share resepi baru yang aku belajar masa g Kem Ihya'Ramadhan.. Kem dh habis tengah hari tadi dengan jayanya..Alhamdulillah.. Hari ke-3.. para peserta dikehendaki me…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui