Tidak solat punca utama cerai


Apa komen korang??? 

Bagiku memang tepat sekali.. nak dirikan masjid kena la dirikan tiangnye dulu ea dak.. 

Ni juga peringatan kepada ku dan juga utk semua.. terutama anak2 muda sekarang.. nak bercinta bagai nak rak.. Lau nak cari bakal suami pastikan dia tak tinggal solat supaya dia boleh bimbing kita.. kata nak cinta bahagia smpai syurga.. kata nak wujudkan rumahku syurgaku.. lau tak solat camne nak sampai syurga.. solat tu kan asas penting dalam agama..

Buat yang nak berkahwin pun sama.. ibadat solat paling utama dalam rumah tangga.. pasti aman dan damai.. insya-Allah.. setkaat gaduh2 sikit tu asam garam la kan.. "sedang kan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri"..

So, bagi pasangan yang belum kahwin... Letakkan syarat suami/isteri yang tak tinggal solat sebgai syarat utama.. so, pakwe/makwe yg tak solat reject je.. tapi sebelum nak cari yg tak tinggal solat tu.. kita sendiri kena wat macam dulu ok.. baru yang nak dicari tu akan dapat.. insya-Allah.. 

Sebab..tonggak utama rumah tangga adalah kerana mencari keredaan Allah.. kita pasti bahagia.. :-)

Post a Comment

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama