div id='header-inner'>

4 PETUA MUDAH JAGA KULIT WAKTU MALAM UNTUK WANITA 30-AN KE ATAS

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Dah masuk 30 series memang waktu yang buatkan wanita lebih banyak berfikir cara untuk kelihatan dan kekal cantik... 

Mau tak nya... sememangnya kena jaga tambah kalau bergelar isteri. Yang dah beranak pinak lagilah kan sebab waktu ni si suami juga mula dah nak tegur atau komplen pasal diri kita... 

Jadi, ada cara untuk jaga kulit untuk kekal remaja pada waktu malam. 

Kenapa malam?? Habis dah siang sibuk siapkan  segala kerja yang ada kan... jadi la kita dapat layan kulit kita... lagi pun waktu malamlah waktu yang cukup sesuai untuk kulit bekerja. Ikuti panduan bersihkan kulit sebelum tidur...



1. Mandi dengan air suam
Sekiranya menggunakan tab mandi, penuhkan tab dengan air suam terlebih dahulu dan campurkan buih mandian aroma terapi. Apabila tubuh berada dalam keadaan selesa, secara tidak langsung ia akan membuatkan minda dan badan jadi lebih relaks. Fuhh.. rasa macam spa dah ni kan... 

2. Sapu losen, minyak
Selesai mandi, lumurkan losen badan atau minyak bayi agar kulit badan atau minyak bayi agar kulit badan dapat mengekalkan kelembapan semalaman. Tidak lupa juga pada tangan dan kaki, sapu krim khas untuk tangan dan kaki, ia amat penting bagi menyediakan tangan yang lembut dan lembap keesokan hari. MF guna minyak zaitun je sekarang ni... Lepas sapu baby..sapu pula tangan dan kaki sendiri.

3. Guna krim pelembap
Jika mengalami masalah kulit kaki yang kering dan mengelupas atau cekam bulu, oleskan krim yang mengandungi bahan seperti glycolic dan asid sali silik. Ia mampu menyingkirkan bakteria, selain melembapkan kulit. Jadikan ia satu rutin setiap kali sebelum tidur. Nak kena cari krim pelembap untuk kulit lepas ni sebab kulit kering sikit terutama tang kaki.

4. Pengudaraan
Pastikan udara dalam bilik sentiasa lembap kerana udara yang lembap dapat memastikan kulit sentiasa berada dalam keadaan lembap serta bersinar keesokan harinya. Yang ni bermasalah..  bilik tertutup terus..  nak kena beli aromaterapi la ingat.. untuk kekalkan kesegaran bilik... 

Tak susah nak buat tapi yang penting istiqamah...  

Diolah dari: karangkraf.com

Catat Komen

3 Ulasan

  1. bestnyaaa kalau dapat lakukan ni selalu..
    secara tak langsung, badan pun sentiasa segar sepanjang masa..

    BalasPadam
  2. AM tak masuk lagi usia 30-an..Hihihi

    Apa2 pun perkongsian yang amat baik sekali..

    Posting terbaru AM
    Serangan Jantung : Langkah Yang Mampu Menyelamatkan Nyawa


    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)