div id='header-inner'>

MUHASABAH DIRI JIKA KITA DI 'UNFRIEND'

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Sekiranya ramai yang tak suka kawan dengan kita (banyak musuh), maknanya memang kita yang bermasalah..

Tapi sekiranya hanya beberapa orang yang tak suka kawan dengan kita dan masih ramai lagi yang suka berkawan dengan kita, mungkin beberapa orang itu yang bermasalah...

Kita tak dapat nak ubah sikap seseorang, tapi kita mampu ubah sikap kita sendiri.


So jadilah orang positif untuk menarik perkara-perkara dan orang-orang positif sentiasa mendekati kita.

Jangan sedih jika kita diunfriend... sebaliknya, kita muhasabah diri...

Dulu MF pernah berkira-kira nak unfriend orang... rasa kesian dan sayang... tapi MF unfriend sebab tak nampak apa istimewa disebaliknya..

Hikmahnya.. selepas MF unfriend rakan-rakan yang negatif ni... lebih ramai rakan positif lain add MF jadi friend mereka...

Apa pun.. kita muhasabah diri dan berubah... kita tak boleh ubah orang suka kat kita... tapi kita boleh ubah diri kita sendiri untuk jadi lebih baik... 

Catat Komen

4 Ulasan

  1. aura positif dr dalam diri kita akan menarik org keliling kita positif juga...

    BalasPadam
  2. saya tak kisah pun kalau yang anggap saya seorang yang negatif.. unfriend je saya doakan semoga mereka bahagia selepas tidak berkawan dengan saya. Cuma kadang2 org yang label kita negatif pun tak positif mana.. hahaha. sekarang ni malas dah nak fikir sapa nak friend & nak unfriend..

    BalasPadam
  3. Betul..kita boleh ubah diri kita sendiri insya Allah..siapa tahu dengan perubahan kita boleh menjadikan orang lain turut berubah..

    BalasPadam
  4. ye.. betul sangat..
    tak semestinya kita di Unfriend tu semua kesalahan datang dari kita..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)