div id='header-inner'>

HARGA MINYAK NAIK BUATKAN ORANG RAMAI NAIK MINYAK!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Bulan November yang datang dengan penuh dugaan buatrakyat biasa macam kita...

Hari ni 1 November 2016 bermula detik sejarah, apabila segala minyak naik yang menyebabkan orang ramai mula naik minyak...

Minyak kenderaan naik harga 15 sen seliter...



Kemudian, minyak masak pun naik mendadak sebab takde subsidi lagi dari kerajaan...

Memang Dasyat kenaikan tu... Lepas bajet hari tu minyak terhad... takde jual dah yang botol besar kat mana-mana kedai kecil ni... 

Yang minyak kereta tak yah cakap la kan... memang dok naik je... memang nampak sikit... tapi rasanya takde lagi orang isi minyak sekali isi seliter je kan... huhu. 

Kesan kenaikan ni para peniaga mula lah naikkan harga barangan sebab kos barangan dan pengangkutan tinggi... 

Peniaga pisang goreng pun bakal naikkan harga pisang goreng juga gamaknya... tak pun lepas ni jual pisang rebus cheese aje la nampaknya... keropok leko tak yah goreng, tapi panggang je la... 

Hadoii.. pening pikir bab minyak... memang lari bajet habis... ingat kerajaan je buat bajet.. rumahtangga pun ada bajet... tapi sebab naik harga semua ni.. bajet habis lari... huhu... 

Nasib baik juga bulan ni Last dah Internet Yes... nak tamatkan kontrak dah... tukar pakai Internet yang lebih murah sikit... 

Tapi yang pasti...bajet untuk anak-anak tak kan di potong... rezeki anak-anak tu ada je... yang dipotong ialah bajet diri sendiri la kan... 

Dok memikirkan mak bapak kat kampung nun... aduhai... dah la tak boleh nak menoreh lagi... pokok  pun dah tak banyak... harap duit anak-anak la ni... sekarang ni kampung ke bandar tetap rasa dugaan dan bebanan nih.

Hai la minyak... hujan je dok turun, hang bila nak turun harga??? 

Catat Komen

4 Ulasan

  1. Saya dah jangka perkara ini akan berlaku dalam entri blog saya minggu lepas. So tak la terkejut sangat.

    BalasPadam
  2. baca tajuk tuh bgi sy tegelak haha xD

    Jaga kesihatan anda, keluarga dan rakan2 anda juga dengan meminum air yg bersih :)
    https://cuckoodrink.blogspot.my/

    BalasPadam
  3. erm.. minyak kalau turun pun sekejap je.. tapi hat kenaikan tu sepanjanglah masa..

    BalasPadam
  4. stress juga..tp, nk buat mcmana kan. Kita si bilis ni terpaksa redha dan tabah gamaknya :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)