Tunjukkan catatan dari April, 2013

Percubaan Char Kueh Teow

Percubaan char kueh teow en.somi... Alhamdulillah..sedap dan menjadi... Mudah je resepinya... Cum…

Cepatlah berlalu wahai 5 Mei

Debaran makin kuat terasa... Gaya macam org baru nak kahwin... Gaya macam wanita menanti hari nak…

Peringatan bersama

Perkara pertama yg akan dihisab di akhirat ialah SOLAT....

RAHSIA PSIKOLOGI WARNA

Ahli fisiologi dan psikologi menjelaskan ada empat warna utama : merah, hijau, kuning dan biru…

Kisah Si Pemalas dan Abu Hanifah

Suatu hari ketika Imam Abu Hanifah sedang berjalan-jalan melalui sebuah rumah yang jendelanya masi…

Selamat Mengundi awal...

Hari ni warga tentera, polis serta pasangan tentera dan polis nengundi awal... Suamiku tak terkecua…

Wordless: Zikir untuk Melembutkan Hati Suami

Sumber

Dari Wanita untuk Wanita

Model cilik

Faiqah oh Faiqah... Nah!!! Amik inner neck ummi... Faiqah tundukkan kepala tanda suruh pakaikan p…

Nama-nama yang DILARANG dalam Islam

[Gabungan Nama] Memang ramai yang suka menggabungkan nama suami dan isteri tetapi adakah…

Petua Memberi Hadiah Pasangan Lelaki Anda

Lelaki ialah golongan yang sukar untuk diselami hati dan perasaannya. Sebenarnya lelaki boleh d…

Kelebihan Surah Al-Fatihah

Surah al-Fatihah surah seribu guna... Nak ubat penyakit apa pun boleh.. sebab jika kita hayati mak…

Mutiara Kata: Ikhlaskah Aku???

Sekadar renungan bersama... Ikhlas kah kita???

Bisnes Online Terpantas

Memang terbaik lah bioasli... Memang memuaskan hati.. Bukan produk je.. Perkhidmatan pun mmg terbai…

Pesanan utk para lelaki....

Dalami dan fahami... Hihi.. Jangan maraaa... Nanti kena jual..

Air dan Tidur

Jom amalkan...

Mutiara Kata Untuk Wanita

2 Tahun Tak Rasa Nikmat Kenyang

Selamat pagi... Pepagi buta buat entry kejap... Apa lah dok buat pepagi ni kan.. Tido la... Sejam…

Berhati-hati Pabila Berkata-kata

Nota Ungu: Hayati dan Renungan bersama

Magnet Fridge sbg Kenangan

Sapa suka kumpul magnet fridge... Aku suka beli jika g sst tempat yg aku lawati... Sebagai kenang…

Apasal Tak Bosan Layan Citer P.Ramlee

Kassim, ala kassim... Jangan tinggalkan mak kasim..  Lagu Perempuan gila anak saudagar penipu.…

Minat Baru: Shawl dan Inner Neck

Orang lain dah lama pakai, aku baru nak pakai... Sekali aku cuba terus minat... hehe.. itulah kisa…

Perkembangan Faiqah: 1 Tahun 8 Bulan

Dah lama tak kongsi kisah Faiqah kan.. Dan menjangkau usia 1 tahun 8 bulan dah dia.. Dalam tak d…

Sarapan Ahad: Pek Nga vs Lempeng

Hari ni merajinkan diri buat sarapan..... Lempeng kelapa...suatu ketika dulu ku panggil pek nga kat…

Cara Mudah Buat Pemanggang Ajaib

Hehe.. Rasa nak try... Bgus gak.. Blh guna semua... Kreatif dan jimaaaattt... Selamat berhujung …

Tips Hilangkan Mengantuk

Salam Jumaat... Moga ceria2 selalu. jangan lemau ea.. hehe... Lemau, lesu, lemah letih dan …

Pelik tapi benar: Fesyen Londeh

Aku terpikir2 gak... Nape la ada fesyen ni... Pelik... Lau pmpuan tu nak pakai ketat dan singkat sb…

Bandar Kerdil Hobbiton

KEHIJAUAN dan persekitaran Hobbiton dijaga rapi bagi mengekalkan suasana perkampungan kaum ke…

Akhirnya aku terpengaruh gak

Haha.. Akhirnya aku terpengaruh gak... Setelah sekian lama dok baca dan tgk org main... Akhirnya a…

Nikmati Kopi DCL di petang hari

Berehat sebentar bersama kopi DCL... Haha.. Mcm iklan la plak... Aku bukan ajen DCL ea.. Jgn slh fa…

Makan Ikan Jantung Sihat

Makanan laut terutama ikan mempunyai banyak manfaat kepada kesihatan tubuh kerana ia kaya deng…

Petua Hati Tenang

Sumber Kadang-kadang hati kita mmg tak tng kan... mngkin ada la yg tak kena kita dah buat.. …

TIPS PENGAMBILAN MINYAK KELAPA DARA

Memandangkan saya pengamal minyak kelapa dara.. Ada beberapa tip pengambilan MKD, namun jgn risau,…

Tips Tarik Minat Anak-anak untuk Solat: Solat Ibarat Batang Mancis

Ibarat Batang Mancis Ilmu ini saya belajar semasa saya berumur 6 tahun. Ayah saya menyuruh say…

Aku Sombong Ke???

Sumber Sama-sma kita renungkan...

Beza dok dengan mak dan bapak...

Aku perasan sst dgn faiqah ni.. sgt beza kalau ummi dan abi yg mengasuh.. kalau abi mengasuh buk…

3 Sikap Buruk Pada Suami, Baik Pada Isteri

Salam semua... Hari ni, hari lepaking sedunia.. hehe.. aku melepakkan diri di rumah bersama puter…

Permainan yang Pernah Ku Main Dulu-dulu

Selamat pagi... tertiba rasa nak menggamit memori silam la plak... sekrang ni, asal boring ak…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui