div id='header-inner'>

TIPS PENGAMBILAN MINYAK KELAPA DARA

Memandangkan saya pengamal minyak kelapa dara.. Ada beberapa tip pengambilan MKD, namun jgn risau, MKD tidak memberi kesan sampingan jika anda tak patuhi ni.. Bukan wajib ikut, tapi sebaik-baiknya ikut lah kan... 

1) MINUM / AMBIL minyak kelapa dara (MKD) selepas breakfast / sarapan pagi & waktu malam (sebelum tidur) pada jam 10 malam.

2) KENAPA?? Pada masa ini sistem pencernaan badan kita menjadi sedikit perlahan atau kurang aktif. Jadi ini akan memudahkan minyak kelapa dara (MKD) bertindak dan bekerja dalam badan kita.


3) ELAKKAN pengambilan minyak kelapa dara (MKD) pada waktu tengahari kerana pada masa ini, sistem badan kita sangat aktif bekerja untuk mencerna makanan dan sebagainya.


4) ELAKKAN juga pengambilan minyak kelapa dara (MKD) sebelum makan kerana tindak balas mungkin tidak akan berlaku/kurang kerana minyak kelapa dara yang kita minum akan ditimpa oleh makanan yang kita ambil.


5) NAK KURUS??? Anda sendiri mesti pandai atur atau saiz hidangan sendiri. Pengambilan minyak kelapa dara akan menjadikan anda lebih bertenaga dan kadar metabolisma meningkat. Jika anda rasa selepas pengambilan minyak kelapa dara (MKD), anda kerap rasa lapar dan nafsu makan membuak-buak, LEBIHKAN saiz hidangan atau pengambilan IKAN dan sayur dalam diet harian anda.


6) PALING PENTING SEKALI... Pastikan anda minum air kosong dengan cukup, sekurang-kurangnya 3 liter sehari untuk membantu proses penyingkiran atau penyahtoksin dalam badan akan berjalan dengan lebih dan badan akan terasa lebih segar dan bertenaga sentiasa.



Cara Pengambilan Kapsul Minyak Kelapa Dara Mengikut Peringkat Umur
Kanak-kanak : Ambil 2 biji sekali makan, setiap pagi dan malam.
Dewasa : Ambil 4 biji sekali makan, setiap pagi dan malam.

Ambil selepas makan. Sebaiknya jarakkan sekitar 1/2 jam dari pengambilan makanan.

Bagi mereka yang kali pertama mengambil Minyak Kelapa Dara, mulakan dengan 2 biji dengan setiap hidangan. Sebahagian orang akan mengalami perkumuhan yang lancar untuk beberapa hari.

Minyak Kelapa Dara adalah selamat digunakan bagi ibu-ibu yang mengandung dan semasa penyusuan bayi.

Bahan-bahan:
100 % Minyak Kelapa Dara

Catat Komen

4 Ulasan

  1. thanks info ni..saya pun pengguna minyak kelapa dara..

    BalasPadam
  2. Kalau sebelum ni Kita ada ambil supplement xyh multivitamin... brp hri kne stop utk ambil coconut oil?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takde masalah nak ambil dengan vitamin lain.. sebaiknya jarak kan sikit waktu pengambilannya...

      Padam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)