div id='header-inner'>

Tunjukkan catatan dari Julai, 2013Papar semua
 5 hidupan laut paling pelik

Amaran keras buat pemancing semua, jangan anda terkejut jika sedang memancing, terjumpa atau tersangkut pula hidupan laut yang sesat dan pelik rupa bentuknya. Jangan pula dikatakan makhluk asing atau alien dari planet Pluto pula…

Dukung Anak Ketika Hamil

Si kecil meragam asyik nak berdukung. Mama pula sedang alahan mengandung anak kedua. Pening kepala mama dibuatnya. Gambar hiasan Mengandung anak kedua atau seterusnya dengan mempunyai anak yang masih kecil tentu sahaja m…

Lelaki berjanggut dan bermisai awet muda!

Ada segelintir yang menyatakan lelaki menyimpan janggut dan misai akan kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Meski kajian mengenainya belum dapat disahkan namun jika dilihat secara rambang ia ada benarnya. Tahukah anda…

Kuih Raya: Yang Lama tetap Ada Kelebihan

Kuih raya tradisional yang popular kat kampung aku suamtu masa dulu sebelum munculnya kuih2 moden... Kuih Putu Kacang Sedap kuih ni... Walaupun nampak simple kan...bahan utamanya kacang hijau.. Mak aku tak buat tapi bias…

Kita Bermula di Sini...

KECIL & LEMAH , TETAPI siapa yang jaga kita..? ALLAH lindungi anda penuh kasih sayang.. IBU sanggup bersama anda 9 bulan 10 hari.. BAPA bekerja untuk masa depan anda.. sumber

Dugaan Allah yang Paling Bahaya!!!

Semua orang pasti di duga kan.. tak kan terlepas...  Biasa bila kita diduga dengan kesakitan, kematian, musibah dan bencana alam... pasti hati kita terus ingat pada Pencipta kita Allah Taala...  TAPI!!! satu yang kad…

Sweet Memory Ramadhan 1434H: Iftar Jama'i Perdana

Ni kisah Jumaat lepas.. Jumaat lepas sekolah aku buat Iftar Jama'i Perdana secara besar-besaran di sekolah.. Iftar ni digabungkan dengan program motivasi pelajar yang akan menduduki PMR dan SPM tahun ni.. Meriahnya rasa..  …

Aurat Wanita di Internet

Moga jelas... Terutama adik2 yang baru nak meningkat remaja... Tak terkecuali isteri2 yang syaangkan suami... #selfreminder# Autopublish entry

Siapa Gila Sebenarnya???

Seorang penduduk dikatakan gila, tetiba pergi ke surau pada pukul 10 pg, lalu melaungkan azan. Penduduk kg mndgr azan tu rasa pelik lalu semuanya bergerak ke masjid utk siasat. Selepas melihat org gila itu azan, ketua kg menjeri…

AMARAN: Suami yang tak sayang isteri dilarang BACA!!!

AMARAN. Kandungan ini adalah terhad untuk suami yang sayangkan Isteri sahaja` Pesanan-pesanan buat suami ----> seperti yang di dengari dalam ceramah Dr. Fadhilah Kamsah di kaca TV. 1. Selalu menghargai usaha dan pen…

TIPS MELATIH ANAK CEPAT BERCAKAP

1. Anda hendaklah selalu bercakap dengan anak anda. Walaupun mungkin anak langsung tak memperdulikan anda dan seronok bermain saja, tapi anda jangan putus asa. Teruskan berkomunikasi dan berinteraksi dengan anak anda. Ucapka…

CUCI BUAH PINGGANG DENGAN HANYA RM 1.00!!

Selama bertahun-tahun kita menggunakan buah pinggang dalam proses biologi badan. Kandungan garam dan racun yang kita tidak tahu betapa banyak jumlahnya, dan kita tidak pernah mencucinya kecuali bagi yang bermasalah sahaj…

Kenderaan Terhebat di Dunia

Sumber: Fb Renungkanlah.. Jangan nak eksyen dengan kete besor...  entry autopublish

Duhai Wanita: Hentikan Tangisanmu...

Renungan... :: Duhai wanita.. Usah dikau menangisi akan nasibmu.. Ketahuilah bahawa ALLaH SWT teramat mengasihi wanita.. Berikut adalah kelebihan wanita berbanding lelaki.. 1] Wanita perlu taat kepada suami tetapi lela…

Jangan Mengejar Waktu Berbuka Puasa

Hayati dan renung kan iklan ni..  Selamat berbuka puasa semua...

Kisah Sedih: Balik Kampung

"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya. "Cantik isteri abang hari ni," Ahmad mencubit pipi Julia lembut. &…

Jauhi Pokok Ini Dari Anak & Keluarga Anda

Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekiranya anda menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau di tempat letak kereta. Pas…

Segala Petua untuk Sekeping Hati

Kita manusia biasa tak terlepas dari ada penyakit hati,.. Tak banyak pun sikit kan.. Kenapa hati jadi keras??? Renung kata2 ustaz Don di bawah: Tanda penyakit hati... jom muhasabah diri... Jom sama2 bersih…

Cara untuk pilih tembikai yang manis berjus

Teknik memilih tembikai... Jom kita cuba guna tips di atas... Setakat ni yang aku tahu line hijau lebih gelap tu lerr... Yg lain akn dijadikan panduan... Sumber pic: fb Published with Blogger-droid v2.0.10

Anak Lambat Bercakap, Normalkah???

Ramai ibu bapa risau kan.. anak xleh cakap.. tambah2 bila menginjak umur 2 tahun... masih x leh cakap.. Normalke atau ada masalah.. OK jom timba ilmu dengan baca artikel ni...  Anak anda sudah menjangkau usia tiga tahun …

Tarikh Lahir Saya dan Awak

* Jangan percaya bulat-bulat kerana kajian ini secara majoriti (lazimnya), kerana semuanya atas diri kita nak berubah. Ambil pengajaran sahaja dan jadi yang lebih baik. Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb d…

Bila Anak Terlalu Manja

Secara lahiriah anak-anak kecil tidak dilahirkan dengan perangai yang manja. Jadi bagaimana mereka boleh bersikap manja dan kadang kala terlalu manja? Sebenarnya ibu bapa yang membentuk anak-anak menjadi manja. Keletah ana…

Kurus Selepas Bersalin Secara Semulajadi

Risau dengan badan yang bagai dipam-pam selepas bersalin? Nak ambil produk kuruskan badan, bimbang pula memberi kesan kepada susu badan. Dalam masa yang sama mata sudah tidak tahan dengan badan sendiri. Apa kata cuba cara semul…

Makanan Pengaruhi Jantina Anak

Sememangnya apa yang kita makan akan membawa pengaruh besar terhadap tubuh badan. Tahukah anda bahawa pemakanan juga antara faktor penting jika berhasrat merancang jantina anak. Mengikut kajian sains, PH dalam pemakanan men…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui