div id='header-inner'>

Tunjukkan catatan dari Januari, 2012Papar semua
PERSOALAN & HUKUM: KHITAN WANITA

Pertanyaan: Bagaimana  hukum  Islam  mengenai  khitan   bagi   anak-anak perempuan? Jawaban: Masalah ini diperselisihkan oleh para ulama bahkan oleh para doktor sendiri, dan terjadi perdebatan panjang mengenai  hal ini di Mesir …

Munakahat- Review Hak dan Tanggungjawab Suami Isteri

Salam... Perkongsian ilmu rumah tangga atau ilmu munakahat... mungkin semua org dah tahu tapi sejauh mana kita faham tentang ilmu ni... Jom kita tengok n jengah ilmu2 yang berkaitan dengan alam rumah tangga, menjadi panduan untu…

KHASIAT BUAH KURMA

Kurma buah yang biasa di makan oleh umat Islam waktu bulan Ramadhan.. Kalau bukan bulan puasa mesti jarang2 yang makan.. tapi kurma sangat baik utk kesihatan dan buah yang terbaik utk diet seharian.. Bagi ibu menyusu juga …

ALERGI MAKANAN/ FOOD ALLERGY

Alergi makanan kian menjadi dan merunsingkan  ibubapa dan anak-anak mereka. Walaupun alergi makanan tidak dibatasi usia, namun lazimnya bermula pada tahun pertama hidup seseorang. Biasanya kanak2 bebas dari alergi apabila mereka…

Halangan & Cabaran Buat Ibu Menyusu

Salam dan selamat petang... Lama gak x mencoret hal2 pasal penyusuan... Bukan xde topik, tapi bila buka je blog xde idea nk coret.. Lagi pun tengah cari idea baru nak modified blog ni.. Untuk lebih menarik dan mudah dibaca …

Rencah Rumahtangga Bahagia

1. Puas Hati Terimalah pasangan anda dengan redha dan puas hati. Bersangka baiklah terhadap Allah s.w.t Maha suci yang telah menentukan jodoh kita. Jangan diungkit-ungkit kekurangan pasangan anda. Yakinlah bahawa tiap sesuatu it…

PANDUAN UNTUK IBU MENYUSUKAN BAYI YANG BEKERJA

Happy Breastfeeding * Bincangkan rancangan untuk menyusukan bayi sebelum mula bekerja. Pastikan penyelia anda faham betapa pentingnya penyusuan bayi diteruskan. Ini kerana bayi yang menyusu badan kurang mendapat jangkitan peny…

Berpantang Lepas Bersalin... Penting Ke???

Salam... dh lama nk tulis pasal ni, tapi cm xde masa je... Dr pak cik gugel... ;) Berpantang lepas bersalin, ibarat satu penjara bg wanita lepas bersalin, ea lah, x leh kuar umah, xleh shopping, x jalan laju2, jalan berkepit,…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui