GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Doa Menjelang Ramadhan

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Ramadhan semakin hampir.. entah sempat ke tidak...
Semalam dengar sedikit Al-Kuliyyah... Dah dekat Ramadhan ni lebih baik kita buat persediaan hati dan diri untuk menghadapinya...

Jadi, jom mohon doa ketaqwaan bila hampir Ramadhan...
Doa Menjelang Ramadhan

Jom amalkan doa ini setiap hari hingga menjelang Ramadhan... Semoga hati kita masuk dalam Rahmah Ramadhan dengan hati yang suci dan bersih dari sifat mazmumah... Agar ibadah puasa kita dan ibadah lain di bulan puasa diterima Allah dengan sebaiknya... InshaAllah...

DOA RAMADAN


Ya Allah, izinkan bulan Ramadan ini bagi kami penuh kedamaian dan keimanan penuh keselamatan dan keislaman serta taufik untuk melakukan apa sahaja yang Engkau sukai dan redhai. Wahai Tuhan Zat yang Maha Besar dan Mulia.

Ya Allah, bantulah kami untuk berpuasa dan menunaikan solat di bulan ini.

Ya Allah, jadikanlah kami termasuk dari golongan yang berpuasa dan menunaikan ibadah di bulan ini dengan penuh keimanan dan harapan.

Ya Allah, selamatkan kami untuk bulan Ramadan dan selamatkan Ramadan untuk kami dan terimalah amal Ramadan kami dengan penuh keredhaan.

Ya Allah, jadikanlah bulan Ramadan bulan kemuliaan untuk agama Islam dan umat Islam.

Ya Allah, jadikanlah bulan Ramadan ini bulan kemenangan dan keagungan untuk agama Islam dan orang-orang Islam di mana sahaja. Wahai Tuhan Semesta Alam.

0Ulasan