Sumber: Google images

Pesanan dari mak dan mertua kita utk anak dan menantu ( kita la tu...)  ~

1. Mak bukan org gaji yg kena sediakan juadah utk korang anak beranak

2. Mak bukan org gaji yg nak kena kemas tempat tido korang anak beranak.korang laki bini keje membongkang mkn tidur..

3. Rumah mak bukan padang pemainan, jadi kawal anak2 kamu

4. Mak bukan isteri perdana menteri yg ada simpanan berjuta utk sponsor makanan raya kpd korang anak beranak....

5. Mak bukan ada kedai dobi utk basuh segala cadar yg ditinggalkan lepas raya nanti. Pandai2 lah cuci dulu sebelum balik...

6. Rumah mak bukan dewan parlimen, dimana ipar duai nak kecik hati sesama.

7. Rumah mak.bukan hotel, taulah korang dah bagi duit raya sorang rm500....jadi ringan2kan diri utk bantu keja di dapur..

8. Jagalah aurat di rumah mak. Masa ni ipar duai yg bukan mahram pun ada...

9. Jaga pergaulan antara anak2 kamu semua dgn sepupu mereka....ingat sepupu lelaki dan perempuan bukan mahram...

10. Last...rumah mak ni bukan studio gambar ye....jadi janganlah sibuk nak rakam gambar famili di pagi2 raya sampaikan lupa nak ziarah rumah sedara mara....

11. HAK PALING PENTING..
RUMAH MAK BUKANNYA SIBER KAFE TEMPAT MAIN WASSAP, FB, WECHAT DLL..

Yang ikhlas,
Mohon terasa & Maaf Zahir Batin

Mak/ Mertuamu, mertuaku



Sumber: Whatsapp


2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama