Tunjukkan catatan dari Mac, 2014

Bahaya Pakai Baju Kuning!

SETIAP orang mempunyai warna kesukaan masing-masing, termasuk kuning. Satu kajian …

Kesan Makan Nasi Lebih???

Sumber: google images Makanan yang dimakan setiap hari akan dihadam untuk menjadi tenaga kep…

Sebab Tidak Bahagia!

Sumber: fb Hati tak bahagia??? Tidur tak lena??? Hidup serba tak kena??? Jom koreksi diri ke…

Papan Gelongsor Bentuk Orang!

Sumber:fb Unik tapi dua kali pandang macam seram pula kan... Tapi agak-agak bebudak seronok ke, ta…

Kunci Kebahagiaan dalam Hidup

Sumber: fb # Jangan membenci sesiapa pun walau ada yang menyalahi hakmu. Walaupun orang ra…

New Whatsapps!!!

Sumber:fb Whatsapps satu Malaysia... Negeri apa yg tak dak??? Hehe... Jangan maraaa aaa... Pos…

Rethink Your Drink!

Berapa banyak gula kita pernah amik??? Elakkan minum minuman dikedai... Sesekali tak apa lah... …

I know...

I know you give me the best... You give me what i need... Not what i want... Posted via Blogaway

Makanan yang Kaya Kalsium

Kalsium merupakan salah satu sumber makanan yang sangat penting dalam tumbesaran kanak-kanak. …

Baby Wear: Ber"Ring Sling"

Baby Carrier??? Stroller??? Baby Wrap??? Baby Ring Sling??? apa lagi ek???  Ni antara gadjet ya…

Renungan Jumaat: Dan Apabila...

Sumber: Internet Rasulullah s.a.w bersabda,  "Apabila umat aku mengagungkan dunia, di…

5 Tip Elak Menjerit Pada Anak!

Sumber: google images Ramai ibu bapa terpaksa menjerit untuk menarik perhatian anak-anak yan…

Hukum Sedekahkan Pahala Bacaan al-Quran kepada Si Mati

Selepas PM mengumumkan penerbangan MH370 berakhir di lautan Hindi dua hari yang lalu, seluruh…

Kita Tahu...

Sumber: wechat Kita tahu hamba Allah Tapai kita tetap langgar perintah-NYA... Kita tah…

Seksanya Seriau Gigi!

Memalam je terasa berdenyut-denyut gigi, macam nak tercabut semuanya... Fuh! Ngilu je rasanya... M…

Punca Susu Ibu Boleh Berkurangan!

Secara teorinya, susu badan akan mengikuti keperluan bayi, tapi nyata ia tak semudah teori, bila d…

WW ~Testing~

Wahai diri... Jika engkau memandang segalanya adalah dari Allah, Yang menimpakan ujian; …

7 Tanda Kurang Darah!

Ramai yang menganggap tanda-tanda di bawah adalah perkara biasa apabila tidak mengambil pemakanan …

Manusia yang Bijak!

Sumber: google images Daripada Abu Yaala Syaddad bin Aus RA daripada Nabi SAW sabdanya, “Ora…

Sebab-sebab bayi TERSEDAK SUSU!!!

Setiap tahun pasti ada kes bayi tersedak susu... Tak kira di rumah, di pengasuh di taska... Aj…

15 Sebab Perlu Kahwin Muda!

Kahwin awal ataupun kahwin muda merujuk kepada perkahwinan antara lelaki dan perempuan pada usi…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui