Tunjukkan catatan dari Oktober 13, 2013

Azankanlah Bayi yang Baru Dilahirkan

Kenapa bayi menangis ketika lahir??? Dan kenapa kena azankan... Cukup sempurna Islam tu kan...…

Kuiz Santai: Super Spontan!!!

- Jawab spontan, JANGAN banyak fikir... - Baca satu demi satu... - Concentrate!!! KITA MULA.…

Senyuman pagi:Semuanya akan indah pada waktunya

Senyuman pagi... semuanya indah pada waktunya...cuma cepat atau lambat aje... Sabar,  senyum,…

Hormatilah yang asal...

Sejak tahu pasal blogger dan dunia sharing is caring ni barulah aku tahu kenapa diwujudkan akt…

Pekerja Malaysia kurang masa bersama keluarga

Sumber: ggole images JOHOR BAHRU - Kira-kira 63 peratus daripada pekerja Malaysia kurang men…

Hukum Bacaan Yassin dan Diselangi Doa Antaranya

Seorang rakan sekerja aku pernah utarakan hal ini pada aku... Aku yang masih cetek ilmu wajib menc…

Takwim Persekolahan 2014

Takwim persekolahan bagi sesi 2014 telah pun dikeluarkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia...  …

Renungan Jumaat: Jom Jadi Orang Bahagia

Bangun Pagi...senyum... insha Allah sepanjang hari akan tersenyum... Jom jadi orang bahagia se…

Bolehkah Kongsikan Pengalaman Bersalin???

Sebenarnya,  lama dah aku nak coret pasal ni... maklumlah aku juga blogger... dan ramai juga para i…

Awak makan apa???

Semalam pergi 'skodeng' si adik Faiqah... saja2 nak tengok perkembangan dia.. Alhamdulilla…

Jangan Ceritakan Pada Suamimu

Dari buku Wasiat Rasulullah s.a.w kepada wanita... Jangan ceritakan tubuh badan wanita lain k…

Senyuman Pagi: Rencana Allah adalah yang terbaik...

Tak semua yang kita inginkan kita dapat... Tak semua yang kita tak suka kita boleh elak... Tak…

Bila Anakku Dah Pandai....

Renungan bersama... Buat semua ibu bapa... Kita risau anak kita tak pandai... Tapi risaula…

Sanggup Ibu Tinggalkan Anak Secomel Ni???

Terkejut gak baca metro pagi ni... huhu... bagaimana seorang ibu sanggup tinggalkan anak yang seco…

Senyuman Pagi: Jika Tiada Rezeki

Sumber: google images Jika tiada rezeki anak, mungkin diberikan rezeki mertua yang baik. M…

Motivasi Pagi Raya

Renungan dan peringatan bersama... Allah tahu yang terbaik untuk kita... Pasti Dia akan gantik…

Tragedi di Malam Raya

Kira tragedi oktober lah malam ni... tragedi di malam raya... Gara-gara nak mengelak dari lan…

Migrain oh Migrain

Bila si suami mengerang sakit kepala, tahu dah migrain dia datang. Suamiku dah lama hidap migrain.…

Sebab Chatbox Masih Dikekalkan

Berehat sekejap, betulkan pinggang, baru lepas mop lantai... macam nak tercabut pinggang... biasal…

Pegaga dan Khasiatnya

Pegaga bukan tumbuhan yang asing lagi bagi masyarakat melayu atau masyarat di Malaysia. Tumb…

Wean Off Breastfeeding atau Putus Susu

Ramai ibu-ibu dilema bila anak hampir mengijak usia 2 tahun... Bagi yang menyusu badan sama ada se…

Di Sebalik Aidil Adha

Esok seluruh umat Islam akan menyambut satu lagi perayaan besar bagi agama kita iaitu Hari Raya Ai…

Anda Bahagia, Orang Lain Terhibur

Biar gambar berbicara... Daku riadah santai aje dihujung minggu...sebab tak balik kampung.... …

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui