بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم  
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Yang orang darah tinggi kena pantang. Darah tinggi nampak macam takde apa, tapi tak boleh pandang remeh juga. 


  1. MASIN- Garam Musuh Utama bagi darah tinggi
  2. MAKANAN FROZEN, MAKANAN DALAM TIN
  3. TIDUR LEWAT- Ganggu keseimbangan hormon
  4. SUSAH HATI — Selalu tension menyebabkan jantung berdegup Iaju dan saluran darah menjadi sempit
  5. ROKOK- RACUN UTAMA yang menyebabkan darah menjadi pekat dan merosakkan dinding saluran darah* mudah pecah & tersumbat
  6. JERUK, PEKASAM, IKAN KERING
  7. TIDAK BERPELUH — Banyakkan berjalan dan bergerak untuk mengeluarkan peluh menyihatkan
  8. PERUT BUNCIT — Jika dapat kurangkan 1 kg tekanan darah akan turun I digit bacaan.
  9. KOPI — Tekanan akan naik mendadak selepas minum kopi, terutama kepada yang jarang minum kopi

Kredit: Siri Berpantang PHM



Kalau tengok dari pantang ni, nampaknya satu keluarga juga kena pantang.  Kalau ada depan mata akan makan kan.. jadi, sekeluarga kena pantang juga. 


2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. betul tu dik, mmg semua tu di larang, mkn banyak sayur, ulam2 dan buah2 paling sesuai utk org ada drh tinggi nih... tidur cukup paling utama, org ada darah tingi ni kene banyak reht hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi yang nak cukup rehat tu yang payah kan... hehe

      Padam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama