22 Oktober 2017

[REVIEW] Kari Kambing 40 Hari di Restoran Kari Kambing 40 Hari

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


[REVIEW] Kari Kambing 40 Hari di Restoran Kari Kambing 40 Hari | Bagi yang biasa lalu Lebuhraya Utara Selatan, pasti akan ternampak satu restoran gah di sudut tepi highway ... Restoran Kari Kambing 40 Hari. MF pun begitu, dok lalu lalang banyak kali dah, tapi singgahnya tidak... Setiap kali lalu mesti nampak penuh aje restoran tu...

Berkali plan dengan suami nak pergi, tapi tak kesampaian... Akhirnya, cuti baru ni bertekad pergi juga... Dah alang-alang ada rezeki dan kesempatan masa kan... Mencari info tentang restoran ni di Google... Dengan bantuan Google Maps, kami bergerak ke sana...

Sumber: Page Kari Kambing 40 Hari

Lebih kurang jam 11 pagi dari rumah, sampai di Restoran tersebut jam 12.30 tengah hari... Waktu makan, pastinya penuh restoran tu... Memang padat... Jauh parking... Tengok keadaan tu, kami tak keluar kereta, suami aje keluar pergi beli bungkus...



Lebih kurang 20 minit camtu, 2 bungkus nasi sampai... Suami beli Nasi Beriani Kari Kambing 2 bungkus dengan harga RM11 setiap satu dan satu lagi Nasi Beriani Kari Ayam untuk anak-anak.

Dengan perut yang lapar dan rasa teruja nak merasa bercampur baur... Buka aje bekas makanan, tercium aroma kari kambing menusuk hidung, bau aroma nasi buatkan perut meronta-ronta minta segera diisi.

Kari Kambing 40 Hari di Restoran Kari Kambing 40 Hari

Suapan pertama, buatkan selera membuak-buak... Serius... memang sedap... Tak mampu nak ungkap kesedapan tu dengan kata-kata... Rata-rata MF pernah merasa Nasi Beriani Kari Kambing, tak pernah lagi rasa sesedap ini... Memang sedap... Anak-anak pun bukan main berselera makan... Tak pernah tengok anak-anak berselera makan macam ni... Lain macam sedapnya...

Dengan rasa sesedap ni, rasa harga RM11 itu terlalu murah... Patutlah restoran ni sentiasa dipenuhi orang ramai... Sebab memang ternyata sedap sangat...

Nasi tu memang cukup rasa, makan banyak tak terasa muak... bahkan tak berminyak seperti nasi beriani yang biasa kita makan di kedai mamak.... Kari Kambing, memang sedap... cukup rempah dan rasa... rempah yang lain dari yang lain, ditambah dengan kelembutan daging serta takde bau hamis kambing, memang buatkan selera membuak-buak... Rasa tak puas makan...

Kalau makan kat sana, dihidangkan dalam dulang. Satu dulang untuk empat orang makan biasanya... Boleh pilih nak lauk apa sebab di restoran tu guna konsep Layan Diri... Satu dulang dengan siap air sirap 1 jug. Harga RM48... Tapi MF rasa berbaloi dengan harga tu sebab rasa yang takde kat tempat lain. Kena sangat dengan selera kami...

Tak sia-sia pergi... Alhamdulillah... dapat juga merasa... Jadi, yang lalu kat Lebuhraya Plus tu, jangan lupa singgah dan tak rugi singgah tau...

Tak susah jalannya, jika dari Highway PLUS:

Lokasi : 215 Kg Hj Ghafar , Bt 5 1/2, Jln Yong Peng, Batu Pahat, Johor
Dari Selatan ➡️ keluar tol Ayer Hitam➡️ kiri ke pekan Ayer hitam ➡ ️ kanan ke Jalan Yong Peng
Dari Utara ➡️ keluar tol Yong Peng utara ➡️pekan Yong Peng➡️ kanan ke Jalan Ayer Hitam Johor

Nak mudah, taip aje Kari Kambing 40 Hari di Google Maps... Keluar lah directionnya... Ok, MF kongsikan terus mapsnya ya... korang klik aje...


Restoran Kari Kambing 40 hari beroperasi setiap hari ..
Masa : 7.30 pagi - 3.30 petang
Facebook: Restoran Kari Kambing 40 Hari

Jadi, jangan lambat... Kalau lambat melepas nak merasa.

5 ulasan:

  1. wow.. sedapnya... dah dekat ngan kampung akak tuh... nanti balik nak cuba rase

    BalasPadam
  2. selalu lalu tpi xberkesempatan nk singgah lgi.

    BalasPadam
  3. saya pun selalu plan nak singgah tapi asyik terbenti dekat putu bambu kak juriah je :D

    BalasPadam
  4. wah..tgk kedai pun besar banner die..kena cuba ni

    BalasPadam
  5. selalu balik Melaka memang nampak je kedai tu yang ramai sangat dengan orang..Sampai kena berdiri..Teringin gak nak merasa kari kambing 40 hari tu..Entah bila gaknya

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^