Pesanan Buat Lelaki Yang Mencari Calon Isteri!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Pesanan buat lelaki yang nak cari calon isteri.. Jika nak perempuan cantik tu bagus, tapi pastikan cantik dari hatinya dulu... baru lihat luarannya pula.

Buat wanita, baikkan budi dan akhlak.... Sekarang sibuk nak sangat putih, sapu dan makan apa sahaja sebab nak kulit putih gebu cantik... Tapi ramai yang lupa nak putihkan hati dan bersihkan akhlak.

Moga kisah ni beri panduan untuk kita sama-sama perbaiki diri..
Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, begitu jugalah sebaliknya.


Sumber: Facebook

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. membalas kunjungan :) selamat berpuasa juga

    BalasPadam
  2. sila take note wahai lelaki yg cari calon isteri. hehe

    BalasPadam
  3. peringatan juga buat yg dah kahwin.. mcm saya

    BalasPadam
  4. Cukuplah isteri saya sorang.. buat yg nak cari isteri, cari yg simple2 je tapi ada agama dan jujur.. :) :)

    BalasPadam
  5. Cantik tu bagus ..Tapi kalau cantik saja tak guna jugak kan...Cari yang cantik luar dan dalam..

    BalasPadam
  6. in shaa Allah :)
    aida masih berusaha perbaiki diri ...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^