Lantaklah!!! Malas Fikir!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kadang penat fikir hal dunia... 
Buatkan ku rasa ingin tinggalkan dunia... 
Perlu tinggalkan semua... 
Kerana di dunia jumpa saja manusia yang penuh kata-kata nista... 

Manusia tak pernah puas... 
Ada saja tak kena di matanya... 
Tapi kali ni... 
Lantaklah!!! 
Aku akan terus berjuang... 
Biarlah orang nak kata Aku nak berlagak baik... 
Biarlah orang nak kata aku tunjuk baik... 
Tapi aku yakin.. Allah tahu niat di hati ku... 
Ku sandarkan segalanya pada Yang Maha Esa... 

Lantaklah.. 
Malas nak fikir apa yang orang kata... 
Kerana aku hanya fikir apa yang Allah dan Rasul kata... 

Aku bukan sempurna... 
Kadangkala terlepas juga luahan yang terbuku dihati... 
Kerana aku manusia seperti kamu semua... 
Lantaklah... Aku fikirkan akhirat sahaja... 
Biarlah... Lantaklah.. Apa orang nak kata... 
Kerana aku tahu siapa aku... 
Jadilah aku..diri aku. Bukan diri mu... 





Monolog sekeping hati...melihat ragam manusia di akhir zaman... 
Buat baik salah... Kata kita nak tunjuk baik... 
Buat jahat pun salah... Hmm... 
Beribu kebaikan orang buat, 
tapi satu kejahatan orang tu juga yang dikenang dan diungkitkan. 

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Lantaklah dorang sis.. Tak payah nak pening fikirkan orang sangat.

    BalasPadam
  2. itu lah dunia..benda jahat yang kita buat akan dikenang sampai bila2...

    BalasPadam
  3. Tiada seorang pun yg dpt meninggalkan dunia ni hidup2.. cuma, risau sbb masih rasa tak cukup lagi amal utk meninggalkannya.. Allahuakbar.. bilalah nak rasa cukup.. takut rasanya...

    BalasPadam
  4. Lantakla kan ..Apa org nak kata ..Yang penting kita tahu siapa kita sebenarnya..

    BalasPadam
  5. abaikan je... kata2 yang tidak membangunakan otak kita.... ambil yang positif je.. yang negetif campak jauuh2

    BalasPadam
  6. kita buat baik.
    kita ckp benda baik.
    selebihnya, lantak la org nak kata pe.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^