Memula dapat berita ni dari suami sebab dia tengok berita dulu...

Dan akhirnya jadi cakap-cakap kengkawan sekolah dan group wasap.

Dan akhirnya, cuba mencari sendiri berita musibah ini di media sosial yang boleh dipercayai...

Ya Allah... Bukan bencana biasa...
Bencana ni sangat teruk... Bukan biasa-biasa.. Kalau kita tengok filem korea ke omputih ke.. Kali ni betul jadi kat negara kita.

Allahu... Bahan toksik bila dah masuk ke udara yang tak nampak... Bukan mudah untuk dibendung... Melainkan mengharapkan dari Allah menurunkan hujan...

Marilah kita sama-sama doakan warga di Pasir Gudang moga semuanya selamat.

#prayforpasirgudang | Musibah Udara Tercemar Akibat Pembuangan Sisa Toksik di Sungai
Mangsa yang terkena, moga cepat sembuh dan dapat dipulihkan...

#prayforpasirgudang | Musibah Udara Tercemar Akibat Pembuangan Sisa Toksik di Sungai

#prayforpasirgudang | Musibah Udara Tercemar Akibat Pembuangan Sisa Toksik di Sungai
Sedih sangat... Ya Allah.. Sangat sedih.. Sebab insan yang tak berdosa menjadi mangsa akibat tangan-tangan manusia yang tidak bertanggungjawab dan kejam!

#prayforpasirgudang | Musibah Udara Tercemar Akibat Pembuangan Sisa Toksik di Sungai
Moga cepat dapat tangkap pelakunya dan orang yang bertanggungjawab dapat diadili dengan seadilnya.

Moga hujan turun di pasir gudang dan seluruh negeri Johor. Sebab kat tempat tinggal MF dah berapa hari juga tercemar sebab pusat pelupusan sampah terbakar... Bau asap je beberapa hari lepas.. Alhamdulillah, dah hujan 2 3 petang.. Nampak reda sikit cuaca... Tapi masih terasa bahang dan nampak jerebu sikit.

Moga di Pasir Gudang juga kembali pulih selepas Allah turunkan hujan. Kawasan tu pun hampir juga dengan kampung belah suami... Memang risau la juga...

Moga semua selamat semuanya.

Moga apa yang terjadi ada hikmah dan pengajaran yang Allah nak ajar kita sebenarnya... 

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama