12 November 2016

CARA MUDAH CUCI WHITEBOARD LAMA

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Whiteboard atau papan putih bila lama-lama kita selalu tulis dengan marker pen akan kotor juga nanti... Nampak tak bersih dan nak tulis pun tak lut...

Kes ni sama la kat pejabat ke, atau kat sekolah ke, atau kat hospital yang memang selalu guna dan tulis padam whiteboard ni...

Tak susah pun sebenarnya nak cuci whiteboard ni... Guna bahan sedia ada je...


Yang pertama, perlukan ubat gigi, yang kedua kain buruk atau apa-apa kain untuk lap.

Caranya,
Basahkan kain buruk, kemudian picit ubat gigi pada kain buruk dan tenyeh pada papan putih... Gosok aje sampai licin dan putih...



 Tak payah nak beli tinner atau cecair khas untuk cuci papan putih tu..

Lepas ni MF nak kempen satu bilik darjah satu ubat gigi... khas untuk cuci whiteboard... mudah dan jimat... memang senang nak sental walaupun guna permanent marker..

Cikgu-cikgu patut cuba ni.. mudah dah nak cuci whiteboard lepas ni.. 

1 ulasan:

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^