3 + 1 PANTANG LARANG SEMASA AMALKAN SUPPLEMENT

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

3 + 1 PANTANG LARANG SEMASA AMALKAN  SUPPLEMENT

Ada yang mengadu dengan, dia dah makan macam2 supplement untuk menyusu atau apa-apa supplemen untuk kesihatan badan tapi masih juga tiada kesan. bahkan kadangkala bagi kesan sebaliknya... Sebabnya bukan salah supplemen tapi salah diri sendiri yang langgar pantang.


Sebenarnya kalau kita ambil apa-apa jenis supplement pun.. ada juga pantang larangnya tauu..

Pantang larang semasa amalkan supplemen :

☕ #Minuman_Berkafien
.
Teh,  Kopi,  Nescafe,  Milo jauhkan.  Kalau tak tahan sangat boleh nak minum, tapi pastikan tak lebih dari 1 cawan tau, sebab minuman berkafien ni akan menyerap air dalam badan. Kita perlukan air yang banyak dalam badan untuk bertindak balas dengan supplement yang diambil.

🍷 #Air_Kelapa

Jangan minum air kelapa bersama supplement sebab air kelapa boleh meneutralkan supplement.  Jadi,  sia-sia je la makan supplement kan.

💊 #Disiplin

Makan hari ni selang 3 hari pulak baru nak makan,  memang beli supplement mahal-mahal pun tak jalan macam tu kan..  Supplement ni kesan dia tak sama setiap orang, jadi perlu makan/minum hari-hari jangan skip! insyaAllah akan nampak kesannya kalau betul-betul DISIPLIN.

💧# Jangan Abaikan Air Kosong

WAJIB minum air kosong 3 liter atau 8 gelas sehari.  Air kosong tak termasuk air manis.  Kalau tak makan supplement pun air kosong kena minum 3 liter jugak.

Moga perkongsian ni dapat merungkai persoalan hati sesiapa sahaja yang dah cuba Macam-macam supplemet tapi tak berkesan sampai sekarang. Cuba check balik, ada tak pantang-larang yang mommies dah langgar.

Pengalaman MF... MF cukup amalkan ephyra...  Sebab???

Boleh baca di sini...
http://www.mariafirdz.com/2014/10/kenapa-saya-memilih-ephyra-sebagai.html
Maria Firdz

Maria Firdz: Teacher, Housewife to Mr.Firdz, Mom to 3 daughters and 1 son | Lifestyle blogger, Like to sharing everything and usefull info to all of you.For any collaboration please email: myfirdaussy@gmail.com

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. I read a article under the same title some time ago, but this articles quality is much, much better. How you do this.. iherb omega 3

    BalasPadam
Catat Komen
Lebih baharu Lebih lama

Middle Article Ad-1