GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Filem Animasi Upin Ipin Jeng Jeng Jeng Bakal ke Pawagam 24 November 2016!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Ha... Memang menanti pun filem Upinipin ni.. Selepas filem Geng, lama Les Copaque tak keluarkan filem kan..ye lah.. Bukan mudah nak buat animasi tau... sebab MF pernah belajar buat animasi.. nak buat 3 saat je berapa frame nak kena guna.. fuhh..berpeluh nak buat... jadi, bayangkan kalau nak buat filem yang panjang .. mestilah memerlukan kos yang tinggi kan.. 

Filem terbaru keluaran Les Copaque, Upin Ipin Jeng Jeng Jeng.. tengok dia punya trailer best juga... 




Filem Upin & Ipin Jeng, Jeng, Jeng! yang diterbitkan oleh Les's Copaque Production dan KRU akan mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 24 November 2016. Filem ini merupakan filem animasi Malaysia pertama yang menampilkan kesan khas 3D dengan lakonan hidup para pelakon. 

Daripada teaser dan muzik video yang MF tengok nampak menarik dan ada kelainan gabungan Upin & Ipin bersama dengan watak Puteri Balqis (dari teaser) dan Yubi Band (dari muzik video terbaru jeng, jeng, jeng!)

Sinopsis Filem Upin & Ipin Jeng, Jeng, Jeng!

Filem Upin & Ipin terbaru ini mengisahkan seorang kanak-kanak perempuan yang berusia 10 tahun iaitu Balqis. Balqis merupakan anak yatim piatu yang mempunyai kebolehan istimewa untuk bertinteraksi dengan watak kartun kesukaannya iaitu Upin & Ipin. Dunia indah Balqis berubah apabila rumah anak yatim yang didiaminya akan diambil semula oleh seorang ahli perniagaan yang kejam. Bagi menyelamatkan rumah anak yatim tersebut, Balqis bersama Upin & Ipin mencari seorang bekas penyanyi terkenal iaitu Awie untuk membantu mereka.

Info Upin Ipin Jeng Jeng Jeng:

Filem animasi / `live action` Upin dan Ipin ini diarahkan oleh Erma Fatima dan dibintangi oleh Asyiela Putri (Upin & Ipin), Puteri Balqis, Awie, Sara Ali, Gambit Saifullah dan Remy Ishak.

Bahasa: Melayu
Klasifikasi: U 
Tarikh Tayangan: 24 November 2016
Genre: Pengembaraan / Animasi
Durasi: 1 Jam 38 Minit
Pengedar: Primeworks Studios
Pelakon: Asyiela Putri, Puteri Balqis, Awie, Remy Ishak, Sara Ali
Pengarah: Erma Fatima, Hajah Ainon Ariff
Format: 2D

Mesti teruja nih.. Mak bapak sila simpan duit tiket wayang ye... confirm anak-anak menuntut tengok ni... jadi save the date ye.. MF kena la tunggu DVD original keluar... nak beli cetak rompak rasa tak sanggup.. kesian penat lelah orang buat kan...nak tengok wayang tak boleh sebab ada baby... 

3Ulasan

  1. jeng3..bleh tgk hilngkn stress study nieh..haha

    BalasPadam
  2. Tetiba jadi teruja nak tengok!
    Semasa filem pertama keluar, saya berkesempatan tengok di panggung.
    Tapi kali ini, kena tunggu keluar Astro jugaklah nampaknya >,<

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ