div id='header-inner'>

Biskut Lutut: Biskut Wajib Dalam Pantang!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Pernah dengar biskut lutut???
Haha... Mesti yang pikir... Apa ke pelik nama biskut nih??? Rupa macam lutut Ke?? Lutut siapa... Ehhe...

Saya tak pasti... Tapi yang pasti di belah utara orang panggil biskut lutut..

Macam ni rupanya..

v
v
v
Biskut Lutut: Biskut Wajib Dalam Pantang!

Yang dalam balang tu.. Dah nak habis da... Itulah rupa biskut lutut. 

Ada yang panggil biskut balak... Dan pasti... Ada nama lain bagi biskut ni... 

Biskut ni biskut wajib MF dalam pantang... Masa lepas bersalin memang sedap je makan biskut ni... Maklumlah biskut lain manis dan berperisa kan.. Biskut ni kering, kosong dan keras je.. Nak makan kena cicah air... 

Sedap dimakan cicah air kopi panas atau coklat panas... Fuhh... Sedap... 

Tapi peliknya.. Elok habis berpantang.. Tak selera dah nak makan biskut ni.. Hehe... Pandai tekak memilih.. Macam ada timing plak... 

Bagi yang tak pernah rasa.  Cuba rasa.. Sedap tau biskut walaupun namanya biskut lutut.. Hehe... Tu belum lagi cerita biskut mayat cicah dengan teh panas... Orang kedah pasti tau kan.. 

Catat Komen

8 Ulasan

  1. saya panggil biskut keras...kalau tak dalam berpantang, suka makan cicah dengan air teh...sedapnyer....

    BalasPadam
  2. kat tempat yoorin panggil biskut mayat..hahaha..sebab orang dulu2 sebelum kebumikan mayat org meninggal tukang gali kubur tu dihidangkan biskut ni cicah kopi jerkk

    BalasPadam
  3. hehehe dr td terpikir mcmne lah rupe biskut lutut nih

    BalasPadam
  4. Sedap cicah ngan air kopi. Biskut ni anak2 memang tak makan. Mak dia jer yg bedal ☺

    BalasPadam
  5. Dulu masa dalam pantang memang makan itu je..sampai kurus la..berat tinggal 45 kg..habis pantang naik jadi 60..heheheh

    BalasPadam
  6. Suami akak suka makan biskut nih...akak kurang biskut nih

    BalasPadam
  7. Biskut lutut ke namanya?
    Baru tahu.. masa pantang dulu pun selalu makan, ini je pun yg boleh.
    >,<

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)