GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Ini Rahsia, Jika Selalu Baca Kisah Teladan Orang Soleh!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Dalam banyak-banyak kisah, MF suka baca kisah berbentuk motivasi dan teladan. Masa belajar di universiti dulu pun, MF suka kumpul dan baca buku motivasi tulisan Dr. Tuah. Memang best kisah motivasi dari Dr. Tuah.

Sekarang ni, suka juga membaca kisah begitu... Jika novel pun yang berunsurkan kemasyarakatan dan bukan fokus pada novel cinta.

Kini, tak sempat nak baca novel MF suka cari dan baca kisah teladan dari orang-orang yang soleh termasuklah kisah para Nabi Dan Sahabat.

Apa faedahnya baca kisah sebegitu???

Ini faedahnya :

Tak sia-sia baca kisah teladan ni... Supaya kita dapat belajar melalui apa yang mereka lalui... Pengajaran dan pengalaman mereka untuk mendekatkan diri kepada Allah.

Jadi, rajinkan diri untuk baca kisah teladan dan kisah para sahabat.. Moga kita dapat perbaiki diri... Bukan novel cinta remaja yang melekakan dan mengkhayalkan kita. 

2Ulasan

  1. Membaca kisah teladan orang2 yg soleh menjadi peringatan serta panduan utk kita mendekatkan diri kpd Maha Pencipta... subhanallah walhamdulillah...

    BalasPadam
  2. betul tu Kak MF.. kita baca kisah2 orang soleh n teladan betul trasa kerdil. apa la bekalan yang ada nak compare dengan orang2 tu semua.. T.T

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ