div id='header-inner'>

Motivasi Pagi: Kena Usik Sikit!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Bila dapat sesuatu yang kita tak suka... Itulah tanda kita kena usik...
Ala... Sesekali kena usik dengan kekasih kan best tu... Tanda Dia sayang...

Itulah dia kekasih utama kita..
Tak pernah tak sayang kita...

Yang Maha Esa...

Bila Dia Rindu, kita lama tak "dating" memalam dengan Dia, Dia akan datang usik kita... Dia usik sebab Dia sayang...  Dia nak kita ingat dan sebut nama Dia selalu... 

Allah... Sayangnya Dia kan... 
Bila terleka Dia usik dengan ujian yang kita tak suka... Dia bagi kita sakit, bagi kesukaran...  Kadangkala usikan Dia tu buatkan kita rasa letihnya... Maknanya kita tak cukup lagi ingat kat Dia. Mungkin Dia nak kita minta ampun dan maaf dekat Dia sebab kita lama tak "dating" dengan Dia memalam kan... Mungkin kita jarang mengaji kan... Lama tak zikir...

Allah.... Rindunya Dia dekat kita... 
Sebab tu Dia usik kita... Sebab Dia tahu, kalau kita senang kita jarang nak ingat dan sebut nama Dia... Dia pasti tak suka macam tu... Sebab tu dia usik dan usik kita lagi... 

Allah... 
Aku juga rindu pada Mu,
Setiap ujian Mu aku redha...
Kerana ku tahu, itu tanda Kau Sayangkan aku... 

Allah...
Berikan aku kekuatan...
Berikan aku kesabaran...
Berikan aku kekuatan iman...
Agar segala usikan Mu itu aku dapat bertahan dan bertambah iman ku kepada Mu... 

Allah... 
Ampunkan aku...
Andai aku terleka dengan nikmat Mu...
Terima kasih atas usikan dan teguran Mu...
Kerana aku tahu, aku hanya hamba Mu...
Yang penuh lemah dan lesu...
Tanpa bantuan dari Mu...
Aku mungkin kaku... 
Kaku tanpa hala tuju... 
Jadi, bantulah aku...
Kuatkanlah aku... 
Untuk terus bangun mencari keredhaan Mu...

Catat Komen

2 Ulasan

  1. ye kadang2 kena usik jugak nak suruh kita beringat kan... tapi bagus sebagai tanda Dia tak lupa kita =)

    BalasPadam
  2. Betul tu..saya tak kata orang lain la..saya sendiri pun bila kena cuit sikit masa tu la baru nak berlama2 atas sejadah tu..nak minta itu ini.Peringatan untuk kita bila sesekali di "usik" ..sebab kita ni kan selalu lupa..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)