div id='header-inner'>

Susahnya nak bersyukur

Alhamdulillah... Hari Jumaat yg sejuk di KL,,, seawal subuh tadi, hujan membasah bumi KL... Alhamdulillah... dah tak berkibas panas lagi la kan... Rasa mengantuk pun ea juga ni sebenarnya.. hehe.. 


Saja nak kongsikan.. sesetengah sikap manusia.. dan mungkin untuk ingatkan diri sendiri juga.. iaitu pasal syukur dengan apa Allah beri... Kita ni selalu sgt merungut... Bila cuaca panas, Ya Allah, panasnya... haus nya.. berpeluh2 .. tak selesa... itulah selalu kita rungutkan.. dan bila hujan pula.. Ishh.. asyik hujan je.. nak bergerak pun susah... basuh kain pun tak kering... Itu lah kitakan... hujan salah, panas pun salah... 

Sebenarnya apa yg Allah beri ada kebaikan... Allah berikan matahari dan panas, untuk mudahkan kita bergerak.. walaupun panas tapi ada hikmah, badan kita berpeluh dan jadi sihat dan bermaya... semua tu kita tak dapat bila hujan.. Tapi ada hikmah bila hujan... cuaca jadi redup dan sejuk.. dpat bersama keluarga dan anak2 di rumah... Dapat beristirehat dan beribadah dengan sebaiknya sebab dah tak panas lagi... 


Belajarlah bersyukur... Apa Allah beri ada kelebihan untuk kita.. bertuah dok kat bumi Khatulistiwa... kalau dok kat iklim 4 musim.. tak kan kita nak merungut sepanjang Allah peralihkan musim yg 4 tu??? 

Sejuk salah, panas pun salah... banyak salah sikit pun salah.. serba salah dan tak kena kita ni kan... Ya Allah jadikanlah kami orang2 yag bersyukur.... 





Nota Ungu: Tak berapa nak ada idea sebenarnya... macam lemau je otak aku ni.. mood ting tong dua tiga hari ni.. hmmm... 

Catat Komen

4 Ulasan

  1. itulah manusia..tp kite bersyukur hujan rahmat di hari Jumaat...sejuk2 jeee...hehehe

    BalasPadam
  2. Moga kita sentiasa ingat utk bersyukur atas segala limpahan rahmat yg tak terhitung ini..

    BalasPadam
  3. semoga kita sentiasa bersyukur dan tak pernah lupa untuk bersyukur...

    BalasPadam
  4. betul tu kak.. kat perak ni pun tengah hujan hari ni.. rahmat sangat.. subhanaAllah

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)