Ticker

6/recent/ticker-posts

Kecacatan Yang Menawan


Fakta Menarik Lesung Pipit

  • Lesung pipit merupakan sebuah otot yang pendek dan merupakan cacat dari lahir yang terjadi kerana otot zygomaticus utama. Jadi, ketika seseorang pemilik lesung tersenyum maka otot singkat di wajah menarik ke atas sehingga membentuk lesung pipit tersebut. Dan lesung pipit akan menghilang ketika kulit pada wajah tidak bereaksi atau diam.
  • Lesung pipit menghilang, lesung pipit boleh menghilang seiring dengan waktu, sering ditemukan pada bayi yang lahir dengan lesung dan kemudian hilang dengan bertambahnya usia mereka. Hal ini terjadi kerana saat tumbuh dewasa, beberapa otot juga memanjang sehingga kulit wajah yang tadinya berlesung menjadi normal.
  • Genetik Trait. Lesung dianggap suatu sifat dominan (di mana hanya diperlukan satu gen untuk mewarisi mereka). Jika salah satu orang tua Anda memiliki lesung, maka anak-anaknya memiliki kesempatan 25-50% untuk juga memiliki lesung seperti orang tua mereka . Jika kedua orang tua Anda memiliki lesung pipit, peluang Anda untuk memiliki lesung meningkat menjadi 50-100%, tergantung pada bagaimana orang tua Anda mewarisi sifat tersebut.
  • Lesung pipit buatan. Percaya atau tidak, ada banyak permintaan untuk membuat lesung melalui pembedahan. Orang berani membayar mahal hanya kerana ingin meiliki lesung yang menawan. Dokter bedah biasanya menciptakan lesung pipit melalui sayatan kecil di dalam pipi Anda, dan lesung ini dibuat untuk menjadi permanen.
  • Cantik dan menawan. Banyak orang mengatakan bahwa pemilik lesung pipit baik itu lelaki atau wanita terlihat sangat manis jika mereka tersenyum. Pemilik lesung juga sering disebut memiliki “baby face”. Dalam budaya Barat, lesung dianggap gambaran menarik pada lelaki dan wanita.
  • Good Luck dan Kesejahteraan. Dalam beberapa budaya, lesung dijadikan sebagai tanda keberuntungan dan kemakmuran. Cleopatra dikatakan juga memiliki lesung. Dalam kebudayaan India, lesung yang hadir pada seorang wanita ketika mereka tersenyum, merupakan indikasi bahwa wanita itu sangat disukai oleh suaminya. Baik Asia dan Yunani, lesung juga merupakan daya tarik. 

Nota Ungu: Faiqah de lesung pipit kecik dihujung bibirnya.. ikut abi dia yg de lesung pipit kecik.. mmg lesung pipit ni kecacatan yang menawan kan.. xpe lah.. cacat pun, janji cantik.. hehe... 

Catat Komen

7 Ulasan

  1. syukur,.ada lesung pipit,..ehe..sayangnya mia tak ada lak...

    BalasPadam
  2. Kecacatan yg menawan? Abistu sy ni pun cacat la...tp yg penting menawan kan hehehehe

    BalasPadam
  3. suka tengok org yg ada lesung pipit nie...comel jer bila senyum

    BalasPadam
  4. info yang menarik.. aiza pun ada lesung pipit juga, tapi sikit je..

    BalasPadam
  5. saya pernah buat entry ni,kerana anak saya juga ada lesung pipit...saya pernah waktu sek rendah nak lesung pipit,saya cucukkan lama-lama jari telunjuk kat pipi...heheheh tak jadi juga...

    BalasPadam
  6. suka tgk org ada lesung pipit... munna dan anak sulung ada lesung pipit

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^