Tunjukkan catatan dari 2012

Petua Kecantikan Semula Jadi Part 1

Petua Cepat Dipinang (Ringan Jodoh) Hendaklah dibacakan Surah Yusuf pada sebekas air yang bersih…

Sweet Memory with Herbalife

Selamat malam.. sambil2 dok print kerja2 sekolah, persiapan menjelang 2013, belek2 gambar2 lama ma…

Andai Bayi Yang Dibuang Itu Mampu Berbicara, Inikah Yang Akan Diucapkannya..??

Sumber gambar: google images ... || Ketika ia masih dalam kandungan > “ Ibu, saat ini aku …

Azam 2013 part 1: Nak buat sarapan

Bagus juga de rancangan sarapan kat tv3 ni.. Buatkan aku yg xde selera mkn rasa nak makn... Rasa ba…

Ais Krim Goreng ala Dorayaki

Salam.. lama tak mencoret dan kongsi cerita dan info.. bukan tak sempat, tapi kami sekeluarga diuj…

Membebel adalah hiburan bagi isteri

Wanita memang suka bercakap dan membebel kan.. berbanding lelaki, lelaki ni banyak cakap bila?? i…

Review: Lagenda Budak Setan 2

Salam tengah hari.. dah makan tgh hari?? aku belum lagi, tunggu en.somi balik, nak makan berjemaah…

Koleksi Petua Untuk Meredakan Demam

Salam... semua org penah demam kan.. tamabh2 kalau ibu bpa yg menghdpi anak2 yg demm dan tak kebah…

7 Golongan Yang Allah Naungi di Hari Kiamat

Di padang Mahsyar nanti, Matahari berada hanya sejengkal dari kepala manusia.. bayangkan betapa p…

Khasiat Minyak Zaitun

Satu kajian yang dijalankan di Sepanyol baru-baru ini menunjukkan bahawa minyak dara zaitun asli d…

Khasiat Ubi Kentang

KALAU kanak-kanak mungkin mereka boleh makan kentang goreng tetapi saya mesti makan nasi setiap ha…

Doa Rasulullah s.a.w untuk Muslimin

ADA sebuah doa yang biasa dibaca oleh Nabi SAW dan jika direnung dan dihayati secara mendalam, te…

:: 6 PESANAN BUAT ISTERI ::

1. Jaga solat pada awal waktu. Kalau datang haid sekalipun jika tidak dapat solat, kena duduk at…

Susahnya Kalau dah Mengidam

Salam.. ada lagi yang tak tido??? Saja nak mencoret sementara nak siapkan keje sikit.. susah …

Ending "CInta Itu Milikku"

Salam..  baru lepas layan ending citer slot akasia TV3, "Cinta Itu Milikku".. Suami…

12 Barisan di Akhirat

Suatu ketika, Muaz bin Jabal r.a. menghadap Rasulullah S.A.W. dan bertanya kepada baginda: “Wa…

Review: Minyak Kelapa Dara (VCO)

salam... aik.. entry lagi??? haha.. layan kan aje eea.. hari ni idea aku mencurah2 la.. so, aku cu…

17 Amalan Penghapus Dosa

Sekarang ni, dok heboh pasal kiamat kan.. siap buat ramalan kiamat akan berlaku jumaat depan.. pas…

Nasi Lemak Ayam Pop

Salam dan selamat petang... Tengah hari tadi, cipta resepi lain sikit, asyik makan makanan dan…

Selamat Hari Lahir Orang Yang Melahirkan

Hari ni hari istimewa bagiku dan adik beradikku, namun aku di perantaukan kerana dah jadi isteri o…

Kurangkan Degil dan Panas Baran

Mendidik anak yang sedang membesar memang kadang kala menguji kesabaran, terutama jika anak terseb…

Wanita haid boleh baca al-Quran

Ramai wanita keliru, membaca al-Quran ketika haid dan memegang al_Quran ketika haid.. Sebenarnya,…

Lagu Tom Tom Bak versi Faiqah

Salam petang.. agak bosan petang ni.. tak tahu nak buat apa.. hmm.. lama2 cuti pun bosan kalau tak …

IMAN SEMUT VS IMAN MANUSIA

Di zaman Nabi Allah Sulaiman berlaku satu peristiwa, apabila Nabi Allah Sulaiman nampak seekor…

Muatkan lagi catatan Tiada hasil carian ditemui