8 Tips Buat Burger Viral Sihat

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


8 Tips Buat Burger Viral Sihat | Burger.. H.mm lama tak makan... Burger bukanlah makanan yang sihat untuk dimakan selalu.

Tapi kita boleh hasilkan burger yang sihat sehingga boleh jadi Viral kalau buat 8 tips ni...

8 Tips Buat Burger Viral Sihat

8 Tips Buat Burger Viral Sihat

Tips Menu Burger Yang Lebih Sihat


1. Gunakan roti wholemeal berbanding roti putih

2. Banyakkan sayuran

3. Daging di masak secara panggang bukan di goreng

4. Daging ayam lebih kurang kalori berbanding daging lembu/ kambing

5. Kurangkan penggunaan garam, gula dan perasa

6. Gantikan dengan bahan perasa semulajadi seperti bawang, lada dan rempah

7. Elakkan penggunaan sos, mayonis dan krim keju secara berlebihan. *PENTING

8. Saiz yang optimum

Agak-agak berapa ringgit nak jual ni...

Kalau jual burger bakar berbelas ringgit orang beli... Jadi tak mustahil kalau korang buat burger sihat macam ni dan viral kan... Harga bukan ukuran kan... Tambah pula sedap sebab dibuat dengan seikhlas hati.. Insha Allah... Berkat dan pahala pun dapat... Sebab kita niat nak niaga dan tolong jaga kesihatan orang lain... Insha Allah..


Sumber : Public Health Malaysia 

Post a Comment

2 Comments

  1. Tolong jaga kesihatan orang lain jugak..tu bagussss~ hehe

    ReplyDelete
  2. Saya suka burger, tapi homemade burger. Tak ingat bila kali terakhir beli burger luar. Tapi paling saya suka buat sendiri burger vege.

    ReplyDelete

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^