04 Januari 2017

WW | SIJIL HALAL YANG TAK DIIKTIRAF JAKIM

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)




Mencari yang halal tu wajib... sebab tu lah kat Malaysia ni adanya badan halal dariJAKIM... 

Tapi sesuka hati orang mention produk halal... terutama produk kosmetik... tapi sebenarnya takde halal... tapi kalau kosmetik takde halal MF akan rujuk bahagian farmaseutikal KKM... kalau dua-dua takde..MF tak akan beli... 

Tapi produk makanan.. memang akan pastikan halal dulu... 

Pernah MF nak beli satu produk untuk milkbooster... dia kata ada halal.. tapi takde pun selepas puas belek dan semak...

Jadi buat penjual produk...kalau takde KKM atau halal JAKIM jangan nak memandai mention kata ada... kalau jadi apa-apa jadi kat pengguna hangpa sanggup nak tanggung Ke??? 

3 ulasan:

  1. betul....jangan kerana nak lakukan produk..ambil risiko yang besar kesannya kepada pengguna..

    BalasPadam
  2. betul, kena cek dulu kehalalan produk tak boleh percaya camtu je sekarang

    BalasPadam
  3. biar la org kata aida ni kolot.
    aida mesti cari tanda halal rasmi JAKIM tu.
    rasa was-was kalau takde.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^