GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Tips Cari Cameron Highlands Hotel dan Makanan Wajib Cuba di Sana

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Tips Cari Cameron Highlands Hotel dan Makanan Wajib Cuba di Sana | Cameron Highland salah satu destinasi percutian yang popular di Malaysia. Cameron Highland juga antara destinasi berbulan madu serta aktiviti kekeluargaan yang menjadi satu kemestian untuk dilawati sebab banyak tempat-tempat menarik kat sana. Udara yang sejuk dingin dan persekitaran yang dipenuhi dengan pokok-pokok hijau serta kedudukannya yang tinggi dari aras laut telah menjadi faktor utama yang menyebabkan ia merupakan salah sebuah tempat yang popular di negeri Pahang darul makmur. Nak bercuti ke sana, perlukan persediaan serta info lengkap… JIka tidak rugi pergi bercuti jauh-jauh tapi tak terisi dengan perkara yang menarik dan bermanfaat di sana. Di sini, nak saya kongsikan artikel menarik pasal Cameron Highland.

Tips Cari Cameron Highlands Hotel dan Makanan Wajib Cuba di Sana


3 Makanan Berkhasiat  Wajib Dicuba di Tanah Tinggi Cameron 

Udara tanah tinggi yang sejuk pasti membuatkan kita cepat rasa lapar dan sentiasa nak makan. Memang la tak bagus, tapi who can resist the sweet smell of grilled corn or the savory smell divine tomyam? Bila korang dah sampai ke sini, tolak tepi sekejap impian diet tu dan nikmati percutian dengan sebaiknya. Kalau bercuti fikir nak diet, tak best la ye dak. Banyak tempat makan best yang korang kena cuba!

1. Steamboat ialah salah satu menu wajib yang patut korang cuba. Banyak gerai atau restoran yang menyediakan steamboat kat sini terutamanya kat area Tanah Rata. Boleh dinikmati sama ada pada waktu makan tengahari atau makan malam, steamboat merupakan hidangan yang sempurna untuk dimakan lebih-lebih pada suhu persekitaran yang rendah. Boleh dikatakan, hampir kesemua tempat penginapan di Cameron Highland ada menghidangkan steamboat.

2. Mungkin disebabkan terdapat banyak tumbuhan hijau kat sini, salad merupakan salah satu lagi pilihan makanan yang boleh didapati di mana-mana saja di sini. Bagi korang yang tetap memilih untuk berdiet walaupun tengah bercuti, ini merupakan pilihan makanan yang paling tepat. Selain sayur-sayuran, korang juga boleh tambah pelbagai jenis buah-buahan segar yang juga mudah didapati di sini.

3. Jagung manis bakar ialah salah satu lagi makanan wajib di sini. Aromanya yang harum seolah-olah memanggil kita dari jauh! Cewaah. Kalau korang pegi ke pasar malam di sini, korang akan jumpa banyak gerai yang jual jagung bakar ni. Pilih je mana yang korang nak.

3 Jenis Penginapan di Tanah Tinggi Cameron 

Selain makanan, tempat penginapan merupakan salah satu lagi perkara penting untuk dirancang apabila ingin bercuti. Seperti biasa, bergantung kepada bajet dan keperluan untuk bermalam, di sini, MF kongsikan beberapa pilihan yang korang boleh pilih berdasarkan ciri, bajet dan keperluan bercuti:

1. The convenient homestay Cameron Highland sesuai jika korang datang ke sini dalam satu kumpulan yang besar atau satu keluarga. Kemudahan yang dilengkapi dengan keperluan asas yang cukup seperti dapur, bilik air, ruang tamu yang dilengkapi dengan TV dan bilik tidur. Bergantung kepada saiz rumah, harga sebuah homestay untuk satu malam dalam lingkungan bajet dari RM150-RM300.

2. Selain itu, tempat yang sesuai yang korang boleh pilih untuk menginap ialah apartment Cameron Highland  yang juga sesuai untuk korang yang nak gunakan kemudahan asas dalam sebuah rumah seperti dapur untuk memasak. Biasanya, saiz apartment lebih kecil jika dibandingkan dengan homestay. Jadi untuk korang yang mempunyai keluarga yang bersaiz kecil,  penginapan jenis apartment adalah lebih sesuai.  Harga sebuah apartment untuk disewa bagi satu malam biasanya bermula daripada RM200-RM600. Walaupun agak mahal, dengan menginap di tempat macam ni, kita dah boleh jimat kos untuk makanan sebab boleh masak sendiri.

3. Banyak hotel di Cameron Highland yang korang pilih, bergantung kepada bajet korang. Perkara yang best bila menginap di hotel dengan kemudahan yang lengkap ialah kita dapat menikmati percutian dengan semaksima mungkin. Tak perlu nak masak dan kemas katil sendiri! Hehe.


cari hotel di cameron highland, makan best di cameron highland, makanan murah di cameron highland, hotel best di cameron highland, hotel bajet di cameron highland


Dah baca kan tips dan info makan-makan kat Cameron Highland, jadi pasti ada yang teruja juga… Kat mana boleh dapatkan tempat menginap dengan harga yang menarik dengan mudah. Jangan risau, Kat Traveloka.com, korang boleh lihat for varities of Cameron Highlands hotel at the best rate tambahan lagi sekarang ade promosi Traveloka Big Sale. Mana tahu ada hotel yang destinasi yang korang nak ada dalam senarai.

Sebenarnya, boleh je nak jalan-jalan walaupun bajet ciput, cuma kena pandai plan. Cuba korang usha this one site. Untuk pengetahuan korang, Traveloka selalu tawarkan rate harga yang paling rendah jika nak dibandingkan dengan flight and hotel searching site yang lain. Bukan untuk lokasi dalam negara je, site ni juga cover pelbagai lokasi menarik kat luar negara. Selain tu, korang juga boleh check out promotions yang sedang ditawarkan. Contohnya, sekarang Traveloka tengah promo special fare with Emirates untuk perjalanan ke London, Dubai, Paris, Rome, Athens dan lain-lain lagi. Selain tu, untuk dapatkan special rate for hotels, korang boleh book waktu ada weekend promo bermula pada hari Jumaat. They offer discount up 73%!! Menarik kan? Apa korang tunggu lagi, go visit https://www.traveloka.com/en-my/. Nikmati percutian anda tanpa berbelanja besar!!! Jom Cuti!!!

2Ulasan

  1. ingat nak tido juga skali kt Cameron....ritu p blk hr mcm x rs sgt suasana dia

    BalasPadam
  2. tq for the tips...rumah dekat je dengan cameron..tapi nak pegi sana tu sangat bencinta sebab kalau time cuti sekolah..blom sampai tanah rata dah give up..jemm nya panjang sangat

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ