Di akhir zaman memang wanita semakin menjadi fitnah... Fitnah kepada diri sendiri, kepada orang lain dan wanita itu sendiri mencetuskan fitnah.

Wanita antara bahan bakar yang paling banyak di akhirat kelak... Tapi wanita juga antara yang paling mudah nak masuk syurga. 


Wanita memang mudah nak masuk syurga.. Tapi nak buat 4 perkara yang boleh masuk syurga tu sangat menduga. 


Wanita akhir zaman semakin menjadi fitnah. Tutup aurat seluruhnya pun boleh menjadi fitnah kepada diri sendiri.. Rasa macam dah cukup sempurna tutup aurat siap berpurdah berniqab... Tapi dalam tak sedar sebenarnya tabbaruj dan dosa dalam hati... Nauzubillah... 

Dalam bab pakaian dan perhiasan wanita memang akan kalah... Dan itulah yang menjadikan wanita ni lemah... Sebab perhiasan yang berlebihan mendatangkan dosa... Dan pakaian yang menarik perhatian juga berdosa walaupun tutup aurat semua.. 

Nampak mudah tapi tak mudah... 
Jom wanita.. Bertahan untuk jadi golongan kanan yang akan masuk ke syurga Allah... Banyak kan dalami ilmu agama terutama bab wanita... Jangan mudah menjadi fitnah dan terkena fitnah akhir zaman... 


Sekian.. 

4 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama