Hukum Kerja Kat Kedai Jual Arak

Hukum Kerja Kat Kedai Jual Arak | Pernah tertanya sendiri pasal ni....

Sebab kebanyakan kedai serbaneka atau pasaraya hatta orang Islam punya pun ada jual arak.

Apa hukum orang yang kerja kat kedai macam ni...

Sebab kita sendiri tahu... Ada 10 Golongan akan dilaknat Allah kerana Arak.



Tapi... Kalau yang kerja sebagai cashier atau pelayan Kat kedai tertentu tu camne pula hukumnya..

OK.. Ini kata mufti...
Jadi, hukumnya ada makruh dan haram... Tapi tiada harus... Maknanya kena lah elakkan kalau boleh elakkan...

Jadi, cubalah cari kerja lain yang tiada unsur syubhah...

Jika waktu terdesak sangat kerja lah kan.. Tapi dalam masa yang sama... Cuba cari kerja lain yang tiada kaitan dengan arak...

MF doakan.. Dipermudahkan bagi mereka yang berusaha mencari rezeki yang halal...

Berlangganan update artikel terbaru via email:

1 Response to "Hukum Kerja Kat Kedai Jual Arak"

  1. betul tu, dulu2 masa sekolah akak pun selalu pikir mcmne... kadang kita tak terperasan mcmne yg keje kt pasaraya tu kan, kt hotel...
    tak semestinya yg direct kerja ngn kilang arak atau kedai arak tu sndiri...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel