Betul Ke Mak Anak Ramai Selekeh Di Rumah?

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Betul Ke Mak Anak Ramai Selekeh Di Rumah? | Sejak dua menjak ni dok dengar kes rumahtangga bergoyang sebab suami nampak bini selekeh di rumah.

Lepas ada juga yang kongsikan kisah artis cantik walaupun anak ramai.

Ramai lah mak bawang kata.. Alah.. Dia ada orang gaji... Duit dia banyak... Boleh la pakai cantik..

Pastu ada juga bagi alasan...

Ala.. Anak ramai.. Mana sempat nak siap lawa...

Anak Ramai .. Mana sempat nak make up.

Ada je alasan..

Tapi...

Sebenarnya, bukan alasan untuk comot di rumah walaupun anak ramai...

Tak kan lah anak kita tu tak reti penat kan...

Walaupun mandi kerbau tapi masih sempat berwangi tanpa alasan.

Bila suami semakin berusia.. Isteri wajib melawa kalau tak nak dia pandang lawa di luar. Sebab itu memang lelaki...

Nak jaga hati, kena jaga mata dia juga...


OK.. Ini tips mudah untuk bini cantik di rumah walaupun anak ramai..

7 Tips Cantik Mak Anak Ramai

1. Mandi awal pagi

Sebaiknya mandi sebelum subuh... Biasanya anak tak bangun lagi kan waktu tu... Kalau dah bangun pun.. Insha Allah sempat lagi mandi..

Tak perlu berlama di bilik mandi... Mandi, gosok gigi dan syampu rambut itu paling utama setiap hari.

2. Pakai baju paling cantik dan seksi

Tak kisah suami ada atau tak.. Pakailah yang paling cantik.

Lupakan kain batik dan T-shirt .. Kecuali jika pakaian tu yang suami suka.

Pakailah peplum ke... Kebaya ke... Bila dirumah... Dress tanpa lengan pun cantik.

Sekarang ni kat online banyak jual yang murah..

3. Tukar baju selepas buat kerja rumah

Jangan pakai baju dari awal pagi sampai maghrib...

Sebab baju tu dah berbau peluh dah..

Wajib tukar baju kalau baru lepas masak dan siang ikan...

4. Pastikan badan sentiasa wangi

Deodorant dan minyak wangi spray wajib ada kat rumah. Bukan ada je.. Tapi wajib pakai.. Berwangilah untuk suami.. Dapat pahala. Nak pula bila hampir dia nak balik kerja.. Cuba buat..

5. Solekan nipis

Tak perlu blusher dan maskara... Cukup oles bedak tipis dengan lipstick yang menyerlah. Kat rumah takpe nak pakai merah ang pun... Sebab yang digoda suami sendiri..

6. Rapikan anak

Jangan biarkan anak-anak nampak selekeh... Pakaikan baju yang kemas... Jika comot tukar. rambut bersikat.

7. Rumah kemas

Anak memang suka sepahkan rumah. Bukan rumah ada anak la kalau berkemas sentiasa je kan. Tapi, kalau dekat suami nak balik rumah.. Pastikan rumah kemas... Wangi... Sebaiknya... Latih anak sepahkan mainan satu tempat. Sediakan bilik atau ruang khas untuk dia sepahkan barang. Rumah nampak kemas dan kita pun tak penat nak kemas rumah banyak kali.

Orang lelaki ni dia bukan nak sangat solekan tu yang penting kemas, bersih dan bonusnya adalah seksi.

Kalau biasakan dari sebelum ada anak.. Insya Allah. . Lepas ada anak pun akan terbiasa dengan rutin macam ni.

Dan sememangnya, semua perkara tu kena ada sokongan suami.. Terutama buat suri rumah tak bekerja... Tapi sekarang ni kebanyakan suri rumah dah ada pendapatan sampingan sendiri...

Boleh aje beli keperluan tu sikit-sikit...

Tapi sebenarnya, suami lah yang kena laburkan sikit duit untuk rapi kan isteri... Jangan kedekut ya bang...

Dan selebihnya doa dan doa serta teruskan bercinta dan pupuk cinta hingga akhir hayat... 

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. ikut jgk pada org kot akak rasa, selekeh tu kadang ikut pemahaman org lain2...

    klu bg akak, jnji rambut elok berikat tak mcm mak lampir
    baju ok tak kisahla kain batik ngn tshirt pun jnji tak sampai koyak2 dh kira ok...
    mungkin suami akak jenis yg simple, jd idok la dia complain mcm2

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^