div id='header-inner'>

Udang Galah Goreng Tepung Hot and Spicy Semudah 1,2,3

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Udang Galah Goreng Tepung Hot and Spicy Semudah 1,2,3| Udang galah yang dibeli minggu lalu.. Sekilo dapat buat 2 resepi ringkas...

Resepi pertama MF buat Udang Galah Cheese Baked dan ada MF kongsi kan resepinya >>>DI SINI<<<

Resepi kedua, MF buat resepi simple aje... Guna bahan yang sedia ada.. Udang goreng gaul tepung...


Udang Galah Goreng Tepung Hot and Spicy Semudah 1,2,3


Lebihan tepung bestari buat cendawan enoki tempoh hari, MF guna untuk cuba untuk goreng udang galah. 

Teknik yang sama.. Cuma gaulkan udang dengan tepung, dan MF tambahkan sikit bawang putih tumbuk, untuk naikkan aroma nya... 

Lepas gaul serata terus goreng dalam minyak panas... Angkat dan toskan bila udang kemerahan... 



Memang sedap... Tepung Bestari ni memang sedap.. Goreng apa pun menjadi... Lepas ni nak cuba goreng bayam pula...



Senang nak buat jenis celup-celup tepung guna tepung bestari ni...

Dulu tak tau, sekarang dah tau... Memang tak cari tepung lain dah untuk buat goreng tepung... 

Catat Komen

3 Ulasan

  1. sedapnya...susah nak dapat udang galah ni

    BalasPadam
  2. terus rasa nak cari udang kat pasar :))

    BalasPadam
  3. sedap sehingga berkecur air liur saya nie..

    udang galah goreng ....

    cara pun macam senang nak ikut

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)