Recents in Beach

Cosmoderm Lotion Talc Penyelesaian Terbaik Atasi Ruam Pada Bayi

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Cosmoderm Lotion Talc Penyelesaian Terbaik Atasi Ruam Pada Bayi | Bayi dengan kulit sensitif satu cabaran nak menjaganya...

MF pernah ada sejarah ekzema masa kecil, jadi tak mustahil akan ada anak yang kena ekzema. Tapi harapnya tak teruk macam MF dulu.

Alhamdulillah, anak MF yang sulung takde masalah kulit.. Mungkin masa mengandung dulu MF kerap ambil makanan berasaskan soya dan suka makan buah jambu batu kot... Tapi anak kedua dan ketiga... Memang ada kulit sensitif... Tak boleh panas dan berpeluh mesti akan naik ruam.

Anak kedua pernah naik Ruam teriuk hingga ingatkan dah kena chicken pox... Tapi bila jumpa pakar Kanak-kanak, doktor kata hanya masalah kulit sensitif...

Masalah ini berlarutan hingga dia umur 2 tahun juga... Masa tu cuma belikan sabun yang dicadangkan oleh pakar Kanak-kanak. Masa tu tak kenal lagi produk lain...

Hinggalah masa umur dia 2 tahun tu, baru kenal produk cosmoderm... Katanya ada produk yang sesuai untuk Ruam Pada kulit bayi...



MF beli dan cuba guna... Alhamdulillah serasi...

Dan kami sekeluarga terus guna produk cosmoderm Lotion Talc ni hingga anak ketiga yang juga ada masalah kulit sensitif.

Anak ketiga ni lagilah dahsyat... Kadang tak tau punca tertiba aje boleh naik ruam dan biji merah berair kat kaki, tangan dan badan...

Anak ketiga juga kerap melecet bawah leher dia sebab anak ketiga MF ni jenis rendah montel masa dia umur bawah setahun... Jadi berlapis-lapis leher dan dagu dia... MF sapu juga Lotion Talc Cosmoderm ni... Alhamdulillah... Dengan izin Allah... Cepat reda...


Tapi tu lah.. Yang Buat MF setia dengan produk ni sebab keberkesanannya meredakan gatal dan ruam pada kulit anak MF yang ketiga ni.. Guna ubat doktor pun tak reda.. Jadi, sapu aje la Lotion  tu.. Dua kali sapu lepas mandi dah nampak bintik merah tu mengecut.. Alhamdulillah..

Lotion Talc cosmoderm ni INSYAALLAH selamat... Tiada bahan kimia berbahaya... Baunya sangat wangi sebab bau Tea Tree Oil, memang segar...


Dan paling penting, produk cosmoderm ada halal JAKIM. Itu aspek utama untuk guna produk sebegini... Lebih yakin suci dan selamat...

Tapi MF tak berani nak kata anak yang ada ekzema teruk boleh guna ke tak ye... Tapi kalau nak cuba boleh rujuk doktor yang merawat anak anda la ye.. MF tak berani nak cadangkan... Tapi kalau setakat melecet, ruam lampin atau gatal biasa boleh sapu Lotion Talc Cosmoderm ni...


P/S: Review ni atas pengalaman MF sendiri.. Bukan review berbayar... Dilarang guna entry dan cedok ayat di dalam entry ini untuk tujuan pengiklanan produk... 

Catat Ulasan

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^