div id='header-inner'>

Cara Ukur Kaki Untuk Dapatkan Saiz Kasut Yang Tepat

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Cara Ukur Kaki Untuk Dapatkan Saiz Kasut Yang Tepat  | Susah beli kasut... Kenapa MF kata susah... MF paling susah beli kasut... Sebab ada yang kita berkenan saiz pula takde... Ada saiz tapi warna takde... Kadang nak beli kasut tu pusing satu pasaraya juga lah nak cari yang berkenan dan saiz yang ada...

Tapi nak senang beli secara online... Sebab boleh filter, saiz, warna, jenama dan harga yang kita nak... Tapi satu masalah iaitu saiz.

Beli kasut secara online ni agak berisiko untuk dapat saiz yang salah... Sebab ada kasut ni tak sama juga saiznya kecuali kasut yang standard saiznya... Tapi kalau kasut biasa.. Saiznya lain.

Jadi MF kongsi kan cara betul untuk ukur kaki untuk dapatkan saiz kasut yang tepat.




  1. Berdiri di atas permukaan yang rata dengan tumit anda bertentangan dengan dinding
  2. Letakkan pembaris yang rata di lantai selari dengan bahagian dalam kaki anda dari tumit hingga ke jari kaki
  3. Letakkan objek yang rata di hujung jari kaki anda
  4. Ukuran panjang kaki anda adalah bersamaan ukuran dari dinding sehingga objek tersebut


Ini adalah panduan saiz umum bagi kasut wanita.






Ini adalah panduan saiz umum bagi kasut lelaki.




Jadi, lepas ni boleh dah la beli kasut secara online.. Tak payah nak takut salah saiz lagi...

Sumber: Zalora.my

Catat Komen

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)