div id='header-inner'>

SYARAT KELAYAKAN KEMASUKAN KE SEKOLAH BERASRAMA PENUH KPM!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

 SYARAT KELAYAKAN KEMASUKAN KE SEKOLAH BERASRAMA PENUH KPM! | UPSR 2016 dah sampai ke kemuncaknya Pabila semalam semua dah tahu keputusan masing-masing...  ada yang suka ada yang duka...

Tahniah buat yang cemerlang... buat yang kurang usah resah gelisah...perjalanan masih panjang... perjuangan untuk masa depan masih ada...

Bagi yang cemerlang.. teruskan berjuang ke landasan yang lebih baik... antaranya... kemasukan ke sekolah berasrama penuh...

Kenapa perlu ke sana??? sekolah yang baik..semestinya cabarannya lain...Dan kat sekolah terpilih ni caranya lebih terjamin... tapi kalau sekolah biasa pun takde masalahnya cuma cabarannya lain la sikit...



SYARAT KELAYAKAN KEMASUKAN KE SEKOLAH BERASRAMA PENUH KPM!

Bagi yang nak mohon masuk ke sekolah berasrama penuh, antara syarat utama ialah 3A... tapi kriteria lain seperti aktif dalam kokurikulum diambil kira... 

Jadi buat anak-anak yang dapat 3A dan aktif kokurikulum layak memohon... sekarang ni tak lihat akademik saja... softskill dan kelebihan dan bakat yangada itu kelebihan dan kriteria lain yang diambil kira... jadi di sekolah kena aktif... zaman kitta dulu bolehla kan... belajarrr je kan.. zaman sekarang tak lagi.. 

Apa pun.. bagi yang nak memohon boleh rujuk laman web KPM untuk permohonan dan maklumat lanjut... 

Permohonan dibuka dari 15 Oktober 2016... 
Klik link di bawah untuk memohon...



Catat Komen

0 Ulasan