News Breaking
Live
wb_sunny

Breaking News

KOLEKSI GAMBAR SUPERMOON (BULAN BESAR) 14 NOVEMBER 2016

KOLEKSI GAMBAR SUPERMOON (BULAN BESAR) 14 NOVEMBER 2016

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Bagi yang dapat melihat fenomena SUPERMOON semalam syukur alhamdulillah.. MF tak dapat tengok sebab hujan dan awan tebal...

Suami MF tengok nampak cahaya je dia kata..

Takpe la.. Nasa kata bulan depan akan jadi lagi sekali tapi tak sebesar yang macam semalam la...

Dah tak dapat tengok... MF cuba cari beberapa gambar SUPERMOON yang dirakam oleh wartawan tempatan yang melihatnya...









سبحان الله
و الحمد الله
و لا اله الاالله
الله اكبر

Sesungguhnya dalam setiap kejadian itu terdapat tanda-tanda kebesaran Allah bagi orang-orang yang berfikir.

Doa Saat Melihat Bulan Purnama / Cahaya Terang

رَبَّنَآ أَتۡمِمۡ لَنَا نُورَنَا وَٱغۡفِرۡ لَنَآ‌ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ ڪُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬

Ya Tuhan kami, sempurnakanlah untuk kami cahaya kami dan ampunilah kami, sesungguhnya Engkaulah yang Maha kuasa atas segala sesuatu. (Surah at-Tahrim, ayat 8)

Sumber gambar: Berita Harian, Kosmo Online

Tags

Newsletter Signup

Signup untuk dapatkan informasi terbaru dari mariafirdz.com.

3 Comments

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Subhanallah..sempat juga nampak malam td dr beranda rumah :)

    BalasPadam
  2. cantik sangat kan.. syukur diberi kesempatan melihat Supermoon ni

    BalasPadam
  3. Cantiknyaaaa... Tak dapat nak tengok sebab cuaca tak mengizinkan hari tu. :(

    BalasPadam