div id='header-inner'>

INI RUPA PINGGAN DIET SIHAT UNTUK ORANG NAK KURUS!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Camne gaya pinggan kita bila kita makan???

Meh tengok gaya pinggan orang yang nak kurus dengan cara makan dan diet yang sihat.

INI RUPA PINGGAN DIET SIHAT UNTUK ORANG NAK KURUS!


Ini sepatutnya gaya pinggan orang yang sihat dan kurus dengan selamat.

Tapi biasanya kita terbalik kot... tang sayur tu sikit benor... tu pun memilih...  tapi tang lauk...menggunung... nasi pula membukit... tapi sayur pula gaya lalang ditepi gigi air sungai je... dah tu tanya kenapa tak kurus...kenapa tak sihat.... hmmm...

Sebenarnya,  diet kita yang salah... tapi MF sokong orang yang amalkan diet Atkins tuh...sebab kurus dengan selamat dan sihat tanpa perlu produk kurus bagai...asalkan disiplin... 

MF ni naikan berat je.. tapi mungkin tak dapat sebab doa suami... suami MF kata sebelum kenal MF makwe dia ramai yang badan besar dari dia... 

Jadi, sebelum kahwin dia dok doa la dapat bini kurus dan tak gemuk-gemuk... MF rasa memang Allah makbulkan doa dia tu... jadi, tinggal harapan je la nak gemuk... bukan naj gemuk pun sebenarnya... tapi nak berisi la sikit badan ni... tapi takpe... syukur seadanya kan.. janji sihat dan kuat beribadat.. 




Catat Komen

4 Ulasan

  1. Hahaha saya la tu ambik lauk menggunung. Lauk sikit tak puas hehe :P

    BalasPadam
  2. Makan dengan mentua mmg susah nk set diet macam ni, asik suruh tambah nasik je ahahaha

    BalasPadam
  3. Hahahaha..unni suke nasi lebih dr lauk..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)