div id='header-inner'>

Petua Semulajadi Melegakan Senggugut!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Petua Semulajadi Melegakan Senggugut! | Senggugut, nikmat Allah beri hanya pada wanita... Jadi Sakit tu hanya wanita la boleh rasa... Sakit macam mana tak boleh nak cerita la kan...macam bersalin gak.. tak boleh nak cerita sakitnya bagaimana...

Jadi, disebabkan sakit tu, MFnak kongsikan info pasal sakit senggugut...

Sakit ni pun dah macam-macam jenis.. ada yang sakit badan tapi ada yang alami tahap teruk sampai muntah dan pitam setiap kali datang bulan. Ilmu untuk para lelaki juga ni..

Petua Semulajadi Melegakan Senggugut!

Bagi anak yang baru akil baligh...alami senggugut jangan makan ubat tahan sakit seperti Panadol... Sebab akan beri kesan jangka panjang... Kalau ubat kampung ada juga.. tapi kena cari mak bidan yang pandai la kan...

Petua Semulajadi Melegakan Senggugut!
Petua Semulajadi Melegakan Senggugut!

Senggugut ni ada kalanya hilang selepas kahwin ataupun selepas bersalin.. tapi ada juga sebaliknya... Rezeki badan masing-masing la.. tak sama setiap orang sebab hormon badan kita pun tak sama kan... 

Tapi ada juga yang ikut keturunan.. jika mak atau adik beradik perempuannya ada senggugut, kemungkinan adik atau anak-anak perempuan yang lain akan ada juga.. 

Apa pun.. kejadian wanita itu terlalu unik dan istimewa.. sakit macam mana pun...itu tak melemahkan seorang wanita... Bahkan menjadikan kita kuat emosi dan dalaman tanda Allah sayang...

Catat Komen

2 Ulasan

  1. tq untuk tips ni. sy mmg kalau period hari first mmg sakit. sy cuba tip ni. inshaAllah..

    BalasPadam
  2. betul tu kak, kalau saya pulak sengugut ni datang selepas saya kawin...sakitnya tu memang susah nak gambarkan macam mana

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)