Ticker

6/recent/ticker-posts

Selfie Muslimah!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Selfie, budaya yang makin menjadi-jadi... Tak kira umur dah zaman sekarang ni...

Budak umur setahun pun dah tahu selfie...

Budaya selfie ni, bagus ke tak bagus???

No komen... Tapi MF nak kita muhasabah diri semula wahai Muslimah:


Mungkin tiada tiga penyakit hati di atas kan...
Kita saja je nak upload gambar selfie kita kat facebook sebagai kenangan...
Tapi, katakan jika ada yang likeeeeeee dan komennn... 

Adakah kita mampu mendidik hati kita dari cebisan tiga penyakit hati di atas???


MF tak nak komen banyak..
Nanti orang marah... 

Hakikatnya, MF pun suka selfie, cuma untuk simpanan sendiri... 
Tak salah selfie... tapi lebih bagus selfie kita tu, untuk tatapan yang halal bagi kita...

Untuk renungan bersama...
MF suka nak ajak semua para muslimah, baca entry ni:

WANITA MUSLIMAH:

Moga entry ni, untuk muhasabah diri kita bersama.. 
Mf tak sempurna juga, tapi apa salah kita sempurnakan diri bersama... 

Catat Komen

3 Ulasan

  1. sama sama kita perbaiki diri..in sha Allah..

    BalasPadam
  2. dulu fae rajin berselfie. sekarang tak lagi. malu tengok gambar sendiri. haha.

    BalasPadam
  3. aida memang suka selfie dgn anak2.
    yes la, if not takde gambo kita dgn anak2.
    but jarang aida share kat blog. tgk citer la berkaitan ke tak.
    kat fb pun sgt jarang share.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^