div id='header-inner'>

Seterika Yang Handal

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Aset penting seterika ni... Setiap rumah mesti ada... Zaman dulu guna seterika arang. Kat rumah MF di kampung ada lagi.. Zaman sekolah dulu pernah guna masa takde eletrik. Berbau asap, tapi baju licin. hehe...

Zaman sekarang, rata-rata guna eletrik la kan.. Cuma seterika sekarang dah makin canggih... Ada jenis wap, ada jenis steam je..

Tapi... MF tetap setia dan percaya kepada seterika lama ni... Jenama National.

Seterika ni berat... Tapi tahan lama.


Kat rumah di kampung pun guna jenama ni lagi... masih tahan... berpuluh tahun dah usianya. Kat rumah ni pun MF guna yang suami beli masa dia rekrut dulu lagi... Mak mentua MF pun ada juga seterika ni... sebab mak mentua dulu tukang jahit.. memang selesa la guna seterika ni walaupun berat.

Itulah, walau canggih macam mana pun.. MF tetap suka seterika ni... Berat tapi tahan lasak dan berkualiti... MF tak tahu la ada jual ke tak lagi seterika ni.. Tapi memang puas hati membeli... walaupun tak sampai ribu riban harganya... tapi mudah guna dan tahan lasak. 

Catat Komen

1 Ulasan

  1. Setuju! Saya tak reti pakai iron zaman sekarang yang letak air tue. Dah beberapa baju habis tak leh guna lagi. Iron national jugak yang okay! :D

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)