div id='header-inner'>

Apa Yang Seronok Sangat Ke SOGO Tu???

Apa yang sangat ke SOGO tu??? Hari Selasa lepas saja jenjalan ke SOGO dengan rakan sekerja lepas habis kerja...

Itu je tempat yang dekat dan merupakan tempat popular tumpuan orang beli barangan jenama luar negara.

Sebut je SOGO siapa yang tak tahu kan. MF dulu masa mula dok KL ni teruja nak pergi, nak tahu apa yang best... Tapi lepas dua tahun la dok KL baru suami bawa kan.. Pertama kali pergi... Hmm... Tengok SALE... Takde la murah mana... Tapi bagi yang suka barangan berjenama kata murah la...

Bagi kita yang pakai jenama pasar malam ni... Telan air liur lah.. Tapi alang dah pergi tu beli la juga kasut Sembonia... Masih ada la kasut tu... Jarang pakai sebab tu la masih elok kot..

Dah tu... Lama pula pergi pula...  Beli handbag..  Sale yang longgok tuh... Dua handbag RM100...  Beli la... Tapi pakai tak lama pun.. Rosak... Hmm.. Terus tak pakai la yang berjenama walaupun sale... Baik beli jenama  pasar malam je la...

Tu la nak kata... SOGO ni jadi tumpuan orang luar dari KL, Orang sekitar KL ni jarang sangat ke SOGO tu... Sebab barangannya takdelah murah mana... Biasa saja...

Strategi perniagaan je tu buat sale... Padahal tu memang harga yang sebenar..  Kalau nak tau cuba tengok jenama yang sama kat Parkson atau Festival City...

Jadi.. Bagi MF ni... Tak sesuai la beli barangan kat SOGO tu... Biasa pakai yang murah... Jadi, memang nak yang murah je... Rasa membazir beli yang mahal... Biarlah tak berjenama pun asalkan ada kan...

Itu pendapat peribadi... Jangan nak sentap plak... Lain orang lain citarasa ya dak... Ikutlah.. Orang suka barangan branded...boleh je g Sogo tuh... Tapi sebenarnya kat pasaraya lain juga ada jual barangan berjenama cuma tak sepopular di SOGO...

Apa pun..  Jagalah adab tatasusila masa ralit membeli tuh.. Jangan sampai anak hilang... Langgar orang tak pandang kiri kanan kan... Adab sebagai perempuan tu kena jaga... Jangan pula hilang akal dah tengok barang...


Catat Komen

5 Ulasan

  1. saya belum penah sampai ke sogo ni walau selalu dengar orang cite
    tu jalan TAR pun tak penah sampai...hehe
    tapi betullah kan, lain orang, lain taste

    BalasPadam
  2. mmg org luar kl suka p sogo sis... tak tahu la apa yg dorg exited kt sogo tu....

    BalasPadam
  3. assalamualaikum maria...betul tu bila dah shopping janganlah kita leka sgt...:)

    BalasPadam
  4. saya pon tak paham kenapa orang suka sangat pergi sogo tuh..sebab SALE? dari awal tahun sampai hujung tahun pon SALE..

    BalasPadam
  5. samala dgn saya. boleh ilang dgn jari kalau nk ke sogo tu. ntah, tak terasa apa pon, kalau x pergi.dh dkt 4 thn kot dok kl.. rasanya x sampai pon 5x ke sana..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)