div id='header-inner'>

Uji Lipstik Bebas Plumbum!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Pertama kali dalam sejarah... MF guna lipstik sampai habis... Gara-gara lepas ada anak dara dua orang... Cepat je habis lipstik... Tapi tak risau... Sebab kat tempat keje MF ada tauke jual produk kesihatan dan kecantikan... Hehe... Jadi, lipstik memang dah total zero dalam handbag, terus je pergi tanya kawan MF...

Ada tiga jenama dia jual...dan dalam stok dia... Jenama Avon, lipstik jenama D'herbs dan juga lipstik jenama Nutrimetic...

Jenama D'herbs memang pernah guna dah... Best juga...sebab ikut darah kan... Kita oles dan warna tu berubah la ikut jenis kulit dan darah kita... Tapi tak pernah pula guna jenama Nutrimetic... Magic Lipstik namanya... Kawan MF kata warnanya ikut suhu badan...


Tertarik pula nak beli... Kawan MF jual pun murah je... Pastu teringat pula cara uji lipstik untuk lihat, ada plumbum atau tak...yang pernah MF baca kat internet... Terus la MF uji kat magic lipstik Nutrimetic tu...

Hasilnya... Warnanya tak berubah pun selepas ditenyeh dengan cincin emas 916... Jadi, takde la tu kan... Owh...ya.. MF tak minat jenama Avon... Jadi, terus la beli jenama Avon...

Ada anak kecil..pompuan pula tu kan.. Cepat je habis segala alat solek... Bedak pun ada yg pecah tu... Dok pikir nak beli lain juga.. Lipstik ni dah enam ke tujuh batang dalam masa 3 tahun... Padahal sebatang lipstik tu boleh je tahan setahun lebih... Aduhai anak...

Itulah anak pompuan... Bapaknye saboorrr je la kan... Tunggu la dah besar nanti... Gamaknya bapanya sempat tidur la dulu tunggu maknye dan anak2 bersiap.... Hehe

Eh.. Melalut dah... Ok lah.. Tu la.. Lipstil nutrimetic takde plumbum.. Warnanya pun cantik... Kena pada kulit MF dan sentiasa lembapkan bibir... Best juga guna...

MF takde produk specific untuk alat solek... Asal berkualiti... Murah ok lah.. Takdelah yang berjenama mahal... Murah-murah aje...

Sekian,bebelan untuk entry autopublish petang ini... Hehe

Catat Komen

2 Ulasan

  1. kita pun guna yang Nutrimetic tu.. best sgt2...

    BalasPadam
  2. hahaha mase kecik2 suke main liptik emak..
    skg nak pakai lipstik pon dah kurang..
    pakai lips bam jee

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)