div id='header-inner'>

Mengidam Laksa, Akhirnya Dapat Juga...

Alhamdulillah... Dapat juga makan laksa hari ni... Dari minggu lepas MF mengidam nak makan laksa ni... Tapi tak dapat... Cari kat pasar malam pun tak dapat yang MF nak...

Tapi... Alhamdulillah MF dapat juga makan... Kenapa teringin sangat tu? Sebabnya MF pantang dengan laksa ni... Selama setahun MF pantang makan laksa sejak bersalinkan adik... Jadi, adik dah setahun dua bulan dah... Boleh la makan laksa... MF memang pantang betul bab makan ni... Jaga badan di masa tua... Ikut cara mak MF la walaupun tak sepenuhnya... Hehe.. MF memang ekstrem lagi bab pantang ni...

Alhamdulillah... Hari ni dapat makan laksa idaman kat kantin sekolah... Biasa dah habis awal sebab dari pagi tadi laksa ni... Tapi nak jadi rezeki MF kot kan... Dapat la makan... Tu pun dah tinggal dua je... Alhamdulillah...

Kenapa lepas bersalin kena pantang laksa... Ikut mak bidan dan mak MF,laksa ni sejuk sifatnya... Sebabnya dimasak dua kali... Laksa direbus masa proses buat laksa pastu dikeringkan... Kita nak makan rebus lagi sekali... Kesannya makan laksa hari tua nanti... Sakit urat dan mudah lenguh badan... Dan badan pun mudah masuk angin katanya... Jadi, MF ikut je la...selagi tak menyalahi adat dan hukum... Pantang la setakat yang mana mampu kan... Ibarat kata kita makan masakan yang dipanaskan berkali-kali...

Ehhh... MF mengidam teringin je... Takde mengandung... Bukan mengidam berisi ni... Jangan nak buat spekulasi dan kontroversi... Anak MF si adik tak puas lagi bermanja.... Fasa penyusuan dia pun berbaki setahun lagi... Memang tak ready nak tambah ahli buat masa ni... Hihi...

Alhamdulillah... Dapat juga laksa kan... Ada rezeki nak masak sendiri la pula nanti... Lagi puas makan... Suami pun memang suka laksa utara... Menu ni menu utama waktu kami adik beradik berkumpul di kampung... Mesti nak masak laksa... Hehhe...


Catat Komen

8 Ulasan

  1. haduuuuuh bikin ngiler ajah tuh mba laksa nya :D musim dingin gini cocok banget tuh makan laksa yang anget hehehe

    BalasPadam
  2. Laksa ganu lain hee sbb umi kakha kata yg ganunye boleh mkn heee~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup.. Laksam my pun makan... Sbb lain cara masaknya... :-)

      Padam
  3. Sedapnye laksa...sebulan lg ansk nk culup setahun boleh p cari laksa..feveret sue juga ni..

    BalasPadam
  4. Alamak, CF belum setahun lagi dah bantai laksa. Huhu.
    Tapi laksa mmg sedap kan :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)