Syukuri Pabila Sakit


Alhamdulillah, badan semakin imun dengan sakit sebab dah kerap sangat sakit agaknya masak zaman sebelum kahwin. Bila dah kahwin Alhamdulillah jarang sakit atau demam... Syukur sangat-sangat dan aku memang sentiasa doa aku tak sakit... Supaya aku dapat jaga suami dan anak-anak jika diorang sakit.. 



Namun, sakit bukan hukuman, tapi sebagai NIKMAT tanda KASIH SAYANG ALLAH kepada hamba-Nya... Bersyukurilah jika kita sakit atau JIka Allah beri kesakitan kepada orang yang kita sayang... Itu juga sebagai dugaan kepada kita... 

Pabila suami atau anak sakit, kita turut sakit kan... Sebab berjaga malam, risau dan berjaga-jaga saja.. Itulah tanda kasih sayang Allah... Alhamdulillah... Terima Kasih Allah.. 

Sakit juga teguran Allah kepada kita.. Sebab kadang-kadang kita lalai dengan nikmat kesenangan yang DIA bagi.. Jadi, Allah berikan sejentik ujian, untuk kita kembali ingat Kepada-NYA... 

Syukurilah jika kita sakit.. sama ada sakit badan atau sedih di hati... Segalanya tanda KASIH SAYANG ALLAH kepada kita... ALHAMDULILLAH... 


Sumber pictures: google images

Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. Sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa..

    BalasPadam
  2. thanks for sharing kak maria :) semoga akak dan famili sihat sentiasa ;)

    BalasPadam
  3. hani datang sini kakak...btol..kita kena syukur apabila kita sakit.

    BalasPadam
  4. alhamdulillah dengan segala ujuan Allah... mohon kekuatan dari Allah utk hadapi ujian dunia ni

    BalasPadam
  5. Bila sakit kita kena bersyukur sbb tuh tandanya Allah sygkan kita

    BalasPadam
  6. sakit penghapus dosa.Semoga cepat sembuh kak.

    BalasPadam
  7. yup betul tu, selalu ingatkan anak2 tentang ni !

    BalasPadam
  8. sama la dgn CN, sejak kwen, jarang sakit..mungkin sbb kita sebagai isteri ditugaskan utk menjaga suami dan anak2, kalau kita sakit, siapa yang nak uruskan rumah tangga kan..good sharing ;)

    BalasPadam
  9. Betul tu Maria. Kita tidak harus mengeluh apabila di uji sebegikan, kera itu tandanya Allah sayang kepada kita.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum sheila datang blogwalking daripada blog kak mia liana http://www.mialiana.com/2014/04/senarai-url-blog-3.html

    *alhamdullilah syukur, sakit tu kifarah dosa.. syukur sakit2 ni buat diri lebih muhasabah diri...

    BalasPadam
  11. syukur kan, tanda Allah menghapuskan dosa-dosa kecil kita, dan kita berdoa merintih pada Nya...

    BalasPadam
  12. Betil tu MF...dugaan tak semestinya musibah....kaya jugak tak semestinya nikmat...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^