7 Penawar Ubati Suami Cemburu


Cemburu lelaki lebih dasyat dari cemburu perempuan sebenarnya:

1. Berlaku jujur
Jujur dan berterus terang dalam apa jua keadaan. Supaya dia tak mudah syak wasangka. Nak buat apa pun ceritakan kepada dia.

2. Berfikiran secara waras
Jangan cuba lakukan kalau tahu perkara tu dia tak suka.

3. Tenangkan dirinya dan pandai memujuk
Layan cemburunya dengan waras. Jika dengan tengah marah dan menuduh, diam dan tenangkan jangan menjawab dengan kasar. 

4. Tunjukkan sikap ambil berat.
Lelaki/suami cemburu sebenarnya penyayang dan manja. Mereka memerlukan perhatian dan belaian dari isteri. Jadi, tinggalkan segala aktiviti dan hobi anda, dan layan serta ambil berat suami serta lakukan aktiviti bersama serta luangkan lebih masa bersamanya walaupun ada anak.

5. Sentiasa buat kejutan
Buatlah apa sahaja kejutan. contohnya titipkan kad ucapan kecil dengan kata-kata cinta yang diselitkan di walletnya... Atau selitkan di beg atau kocek bajunya.

6. Layani kehendak seks
Yang ni, memang salah satu fitrah kenapa lelaki dan perempuan berkahwin. Bila dah kahwin, seks halal dapat pahala.. Jadi syaitan pun takde peluang nak hasut lagi dah...

7. Berdoa
Doa senjata mukmin.. berdoalah moga cemburu itu tanda sayang bukan cemburu buta. Amalkan doa untuk kesejahteraan bersama. Antara doa dan amalan yang boleh dibuat ialah amalkan membaca 3 ayat terakhir surah al-Hasyr setiap kali selepas solat.. Insha Allah... bertambah rukun rumah tangga dan mengelakkan pergaduhan.. amalkan... 

5 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. ye,, bg mereka yg bersuami.. please take note :)

    BalasPadam
  2. good tips dear, suami CN agak kuat cemburu tapi mmg tak pernah mengaku dia kuat cemburu ! hehe

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum kak , hehee nice tips. in shaa Allah, akan amalkan yang baik2 untuk rumahtangga lebih harmoni dan bahagia. hihiiiii

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama