Jom tulis Jawi!!!

Jom tulis jawi... Mantapkan kembali tulisan jawi..
Aku.. Alhamdulillah... Sejak sekolah hingga sekrang jadi cikgu pun masih tulis jawi...
Tulis jawi memang kena praktik kalau tak memang kekok..
Kadang2 aku cuti sekolah tu pun..bila tulis balik jadi huduss tulisannya..
Bagi aku.. Nak sedap menulis kena guna pen mata kecik.. 0.5.. Pen Faber Castle mmg aku suka sgt2 selesa tulis jawi... Kalau guna ball pen.. Mula la mcm cakar ayam je.. Hehe...

Jom semarakkan tulisan jawi...
Ramai gak ank murid aku... Reti baca tapi x reti tulis...
Ada yg tak reti baca dan tulis pun ea juga.. Hmm...
Jawi ni macam tulisan Arab.. Rugi jika tak belajar... Sama macam bahasa Arab... Rugi tak tahu Arab... Paling kurang x leh cakap Arab...kita tahu sikit2 makna al-Quran bila membacanya...

Untuk sama2 kita renungan...kdg2 yg penting kita ketepikan...kerana asyik dgn keindahan dunia... Jika tak tahu belum terlambat utk belajar.. Nak belajat online pun boleh... Buka ke laman web e-jawi.net... Blh belajar di situ... Aku pun selalu rujuk situ sebab banyak perubahan ejaan sekarang... Jom belajar jawi dan semarakkan tulisan jawi... Hikhikhik... Macam kempen plak... Hehe

Published with Blogger-droid v2.0.10

Berlangganan update artikel terbaru via email:

6 Responses to "Jom tulis Jawi!!!"

  1. cantik tulisan jawi akak..:)

    BalasPadam
  2. tgk cara tulisan memang akak keluaran sekolah agama.. hehehe mcm majalah pulak ade keluaran ye..

    cantik tulisan

    BalasPadam
  3. ehe..akak bab baca jawi..Alhamdulillh..tapi bab nak menulis... jadi tak cantik....tak secantik tulisan tuan blog nie..hhuhu

    BalasPadam
  4. rindu sekolah agama belah petang..sekarang ejaan jawi dah banyak berubah..tapi lebih memudahkan..kitab pun lebih senang difahami..

    BalasPadam
  5. lawanye tulisan jawi dia....:)

    BalasPadam
  6. samalah akak nie
    baca boleh , tulis mak aihhh huhu

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel