KEPENTINGAN SARAPAN PAGI !

Mengapakah sarapan pagi itu penting .

1. Menurunkan berat badan
Sarapan pagi boleh menurunkan berat badan ?
Dengan sarapan pagi tubuh kita akan mempunyai tenaga untuk melakukan metabolisme sehingga kepada pembakaran lemak yang ada di tubuh akan lebih maksimum akibatnya berat badan akan menjadi turun.

2. Menambah tenaga
Dengan sarapan pagi automatik tenaga kamu di pagi hari akan lebih bertambah dan memudahkan kamu membuat aktiviti harian dan badan tidak lemah dan cepat lapar sebelum waktu tengahari.

3. Menjaga kesihatan jantung
Banyak kajian yang menyebutkan sarapan penting bagi kesihatan jantung. Seba mereka yang biasa sarapan mempunyai kadar kolesterol yang rendah, saiz pinggang lebih kecil, dan kadar insulin yang stabil dalam darahnya.

4. Meningkatkan sistem imunisasi
Kajian lain menyatakan kalau bersarapan banyak waktu pagi mampu membuat kita terhindar dari risiko serangan penyakit flu. Seperti yang diketahui, selsema biasanya disebabkan oleh sistem kekebalan yang rendah

5. Meningkatkan Konsentrasi
Dengan sarapan pagi anda akan lebih menumpukan perkara ini disebabkan kerana tenaga yang masuk di pagi hari.

Jangan tak breakfast, kerana ianya akan menjadi sebagai pemangkin untuk permulaan yang baik bagi hidup anda.

Sumber: Pakar Diari Hati @fb

Nota ungu: sarapan wajib aku susu coklat... Tu je leh masuk.. Kalau yg lain mmg kena sakit perut la.. Pepagi mmg xleh nak telan... Ni nak kena praktice balik... Nak puasa dh kan.. Kena belajar makan pagi balik...

6 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. betul tu... breakfast adalah paling penting utk diet seharian kite..

    BalasPadam
  2. mmg sebetulnya kita kena amek breakfast...

    nice sharing dear...

    BalasPadam
  3. anak2 pun tak suka amik sarapan pagi. ngantuklah... apalah...

    BalasPadam
  4. betul...sarapan sgt penting...breakfast like a king...^^

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama