Suatu hari di kedai mamak, seorang lelaki bertanya kepada seorang mamak yang bekerja di situ..

Hasrul : dey mamak apa password WIFI kat sini?
Mamak : apa WIFI??
Hasrul : ini kedai punya internet la..
Mamak : Ooo..itu macam kalu, password dia tujupakale jugak
Hasrul : hah??
Mamak : “tujupakale..!”
Hasrul : Apa tu..??
Mamak : Aiyoo..awak tanya passwordkan... tujupakale la..
Hasrul : Password dia tajupakale..!
Mamak : ya... tujupakale

Hasrul pun menaip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E. (ternyata salah)

Hasrul : dey, mamak apa password dia??
Mamak : tujupakale la…sudah tanya banyak kali jugak..aiyoo!!
Hasrul : kau bagi salah la, tu yg aku tanya balik
Mamak : mana ada salah..tujupakale
Hasrul : tak boleh la dey!!
Mamak : boleh la…
Hasrul : ko datang sini tengok aku taip..(mamak tu pun datang) kalo tak boleh kepala ko aku tuju!
Mamak : aiyoo abang jangan marah la..awak satu kali saya tengok (Hasrul pun taip)
Hasrul : ko tengok aku taip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E… tengok, mana dapat!!
Mamak : dey, abang mari sini saya taip..awak kasi tekan salah butang jugak..
Hasrul : eh, ye ke…kau tekan la
Mamak : ini macam tekan la 7777
Hasrul : “ini TUJUH EMPAT KALI..!!”
Mamak : betul la saya cakap tujupakale..
Hasrul : %@$#@%#!!!!….

Sumber: Facebook

11 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. hahahaha lawak btl. ni lah masalahnya bahasa dh jadi slang mamak.hahaha :D

    BalasPadam
  2. haha...mau ada yg kena ketuk kepala kang..

    BalasPadam
  3. hahaha cikgu gelak sampai sakit perut. last sekali baru cikgu sebut betul ala2 mamak tu sebut...haduiii tujupakale hahaha

    BalasPadam
  4. seronok pulak baca...lawak antarabangsa ni hehehe

    BalasPadam
  5. Taktau sapa yang bengong sebenarnya. heheheh

    BalasPadam
  6. kahkahakha.. tetiba bila dah hbs baca, terbayang gaya mamak cakap.. hahahaha..

    BalasPadam
  7. kahhh. masalah komunikasi ni. apa la dey!

    BalasPadam
  8. miss-communication. hikhik


    tu la, kadang2 tak faham sgt deme ckp :p

    BalasPadam
  9. haha.. mmg lawak kan... sapa tak gelak tu x normal sbb ni mmg betul2 lawak.. haha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama